10 هزار محصول دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات حضور دارد ، تسهیلات 15 میلیارد تومانی برای تشویق شرکت ها به فروش بدون یارانه

به گزارش مجله آرنا، رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی گفت: در این دوره از نمایشگاه 10 هزار محصول ارائه می گردد که خریداران و شرکت ها شامل تخفیفات نمایشگاهی می شوند.

10 هزار محصول دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات حضور دارد ، تسهیلات 15 میلیارد تومانی برای تشویق شرکت ها به فروش بدون یارانه

به گزارش گروه فناوری مجله آرنا، پیمان صالحی رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، امروز در افتتاحیه این نمایشگاه و نمایشگاه هفته پژوهش گفت: طی 6 سال اخیر که نمایشگاه تجهیزات برگزار شده بیش از 500 میلیارد تومان محصول به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در مراکز پژوهشی و دانشگاه ها به کار برده شده است، گفت: معاونت علمی تا به امروز 35 درصد سوبسید برای خرید این تجهیزات ارائه نموده است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال 92 و اولین دوره نمایشگاه 38 میلیارد تومان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رسیده گفت: در سال 97 بیش از 110 میلیارد تومان از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروخته شده است.

به گفته وی همچنین در سال 97، معاونت علمی 30 میلیارد تومان سوبسید به مراکز دانشگاهی و پژوهشی ارائه کرد.

وی تاکید نمود: 37 درصد تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رفته در نمایشگاه تجهیزات در تهران و مابقی در مراکز آموزشی و پژوهشی شهرستان ها اجرا شده است.

صالحی با بیان اینکه هر ساله ما به دنبال بازار بین المللی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی هستیم، گفت: همیشه معاونت علمی و فناوری برای خرید این تجهیزات از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم، زیرمجموعه وزارت بهداشت، مراکز و موسسات تحقیقاتی زیرمجموعه جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد، مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی، مدارس و پژوهش سرا های دانش آموزی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی حمایت بلاعوض نموده است.

وی با اشاره به سطح بندی حمایت ها در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: محصولات سطح سه شامل 10 درصد تخفیف، محصولات سطح دو شامل 25 درصد تخفیف و محصولات سطح یک شامل 40 و 50 درصد تخفیف برای خرید می شوند.

صالحی اضافه نمود: همچنین تسهیلات لیزینگ 8 تا 10 درصدی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به خریداران محصولات دانش بنیان ارائه می گردد.

وی تاکید نمود: همچنین 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم برای تشویق شرکت ها به فروش بدون یارانه از دیگر تخفیف های نمایشگاهی این دوره از نمایشگاه تجهیزات به شمار می رود.

صالحی با بیان اینکه یکی از مسائل شرکت های دانش بنیان همیشه دریافت مجوز ها و استانداردهاست، گفت: ما درصدد آمدیم تا با همکاری سازمان استاندارد مسائل شرکت ها را در راستای صدور گواهینامه انطباق مرتفع کنیم.

وی گفت: در هفتمین دوره از نمایشگاه 520 شرکت تمایل حضور در نمایشگاه داشتند که 67 درصد حائز شرایط بودند از این رو 350 شرکت بیش از 10 هزار محصول را به این نمایشگاه آوردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 551

به "10 هزار محصول دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات حضور دارد ، تسهیلات 15 میلیارد تومانی برای تشویق شرکت ها به فروش بدون یارانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار محصول دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات حضور دارد ، تسهیلات 15 میلیارد تومانی برای تشویق شرکت ها به فروش بدون یارانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید