10 کشف برتر باستان شناسی در سال 2020

به گزارش مجله آرنا، باستان شناسان دانشگاه بردفورد منطقه عظیم ماقبل تاریخ را در دیوارهای دورینگتون در نزدیکی استون هنج کشف کردند. محققان مجموعه ای از شفت های نوسنگی را یافتند که قدمت آنها به 2500 سال پیش از میلاد می رسد. این مجموعه شفت ها به طول 2 کیلومتر در اطراف دیوارهای دورینگتون و وود هنج کشیده شده که دارای قطر 10متر و عمق 5 متر است. دانشمندان معتقدند از آن ها به اسم راهنمایی برای راهنمایی نمازگزاران به سوی مقبره ها استفاده می شده است.

10 کشف برتر باستان شناسی در سال 2020

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

باستان شناسان صدها کالای مدفون شده در مقبره ای متعلق به یک شاهزاده از دودمان شیلا را واقع در شهر گیونگجو کشف کردند. این وسایل شامل یک تاج برنزی با روکش طلا، جعبه جواهرات طلایی، گوشواره و زیورآلات با روکش طلا و دستبند و چاقو از جنس نقره و صدها سنگ بازی باستانی بادوک است.

مصرشناسان حدود 100 تابوت که بعضی از آن ها حامل مومیایی هستند و بعلاوه 40 مجسمه طلایی را در گورستان سقاره کشف کردند. تابوت ها از جنس چوب بوده و سایر اشیاء هم متعلق به اواخر دوره بطلمیوس است که از سال 664 تا سال 30 پیش از میلاد ادامه داشته است.

باستان شناسان دانشگاه آریزونا یک فلات غول پیکر متعلق به دوران مایا را کشف کردند که به احتمال زیاد عظیم ترین و کهن ترین کشف تاریخ مایا است. این بنا،با طول 300,140و ارتفاع حدود 915 تا 1525متر در آلگادا فنیکس واقع شده است.

گروهی از محققان دانشگاه Brown و دانشگاه Brandeis ویرانه های یک مرکز گمشده مایا را در حیاط خانه یک دامدار مکزیکی یافتند. دانشیار مردم شناسی چارلز گلدن و زیست باستان شناس اندرو شرر بر این باورند این مکان که حال حاضر Lacanja Tzeltal نام دارد مرکز پادشاهی ساکتزی بوده که در استان چایپاس واقع شده است.

کشف قدیمی ترین مدرکی که به فناوری فراوری الیاف اشاره دارد و از آن برای فراوری پارچه استفاده می شده خبرساز شد. این کشف شناخت ما از توانایی های ادراکی انسان های نئاندرتال در دوران پارینه سنگی را بیش تر می نماید. بروس هاردی و همکارانش یک قطعه طناب به طول 6میلیمتر که شامل سه دسته نخ درهم تنیده شده و به ابزاری سنگی به طول 60 میلیمتر چسبیده بود را کشف کردند.

باستان شناسان هنگام کاوش در چنگدو واقع در استان سیچوان،بیش از 6000 مقبره باستانی با قدمتی بالغ بر 2000 سال را کشف کردند. این قبرها مربوط به سلسله های مختلف است که در جریان انجام عملیات ساختمانی برای احداث پارک فناوری سیچوان یافت شدند. کاوش ها از سال 2015 شروع و در نهایت نتایج اکتشافات به وسیله مؤسسه باستان شناسی چنگدو اعلام شد.

باستان شناسان مؤسسه UCL بقایای ساختمانی که احتمالاً شیر سرخ و متعلق به ملکه الیزابت در سال 1567 است را یافتند. شیر سرخ یک خانه تئاتر در مزرعه ای واقع در Aldgate و در نزدیکی Mile end بود. به نظر می رسد این اولین اقدام جدی برای تدارک تماشا یک خانه تئاتر در لندن است که برای نمایش های شکسپیر در سال 1590 در نظر گرفته شده بود.

میراث خبر نوشت، برای مدتی طولانی در طی قرن ها بیش تر دانشمندان و مورخان با یکدیگر هم نظر بودند که در دوره انسان های اولیه مردان به شکار رفته و زنان در کنار هم جمع می شدند. در نهایت کشف اسکلت 9000 ساله که متعلق به یک زن شکارچی در کوه های آند بود موجب تغییر در نظر محققان شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1636

به "10 کشف برتر باستان شناسی در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کشف برتر باستان شناسی در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید