136 روزنامه نگار قربانی مخاصمات جهانی در دو سال گذشته

به گزارش مجله آرنا، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه گفت: 136 روزنامه نگار طی سال های 2018 و 2019 میلادی در مخاصمات جهانی کشته شدند.

136 روزنامه نگار قربانی مخاصمات جهانی در دو سال گذشته

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش مجله آرنا به نقل از ایرنا، سارا الزوفری روز یکشنبه در کارگاه آموزشی بین المللی اصول حاکم در ارتباطات بشردوستانه و آشنایی با اصول و نهضت بین المللی صلیب سرخ هلال احمر، اضافه نمود: روزنامه نگار باید بداند که در صورت دستگیری اسیر جنگی محسوب می گردد یا خیر؟ باید هر آنچه که احساس امنیت می دهد را بشناسد.

وی تاکید نمود: خبرنگار باید برای رفتن به خط مقدم از نظر ذهنی، روانی و جسمی آماده باشد و مدارک شناسایی لازم را به خود همراه داشته باشد. از تجهیزات ایمنی، جلیقه ضدگلوله، لباس یا یونیفرم تعیین رسانه استفاده کند و غذای کامل، آب آشامیدنی سالم و غیره را همراه داشته باشد. همچنین روزنامه نگاران می توانند بوسیله خط داغ جمعیت صلیب سرخ گمشدن و مفقودی خود را اعلام نمایند.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه گفت: هر چه بر اجرای حقوق بین الملل بشردوستانه اصرار کنیم درد و رنج ها کاهش پیدا می نماید. شاید کار چندانی پیش نرود اما هر وقت به منطقه ای که غیرقابل دسترسی است، دسترسی پیدا کنیم موفقیت و کارهای مثبت بیش تری اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: در منطقه خاورمیانه افراد بسیاری به اطلاعات دسترسی ندارند و روزنامه نگاران آموزش دهندگانی هستند که آنان را مطلع می نمایند. پس برای این که خبرنگار خوب عمل کند باید به حقوق و قانون مطلع باشد.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه با تاکید بر اینکه روزنامه نگاران معلمان مردم هستند، توضیح داد: بر همین اساس باید نسبت به اصطلاحات حقوقی مطلعی داشته و آموزش ببینند، چراکه هر واژه حقوقی جنبه ای دارد و باید بجای خود بکار برود.

الزوفری درباره آخرین اخبار شرایط بشردوستانه در خاورمیانه شرح داد: در حال حاضر هشتاد درصد مخاصمات دنیا در خاورمیانه اتفاق می افتد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 525

به "136 روزنامه نگار قربانی مخاصمات جهانی در دو سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "136 روزنامه نگار قربانی مخاصمات جهانی در دو سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید