926 بستری داریم، بستری ها از 1000 نفر بگذرد بایدبیمارستان صحرایی در کرمانشاه بزنیم

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با شاره به شرایط حاد کرونا در استان گفت: اگر بستری ها همین طور افزایش یابد و از مرز هزار نفر بگذرد، باید بیمارستان صحرایی راه اندازی کنیم.

926 بستری داریم، بستری ها از 1000 نفر بگذرد بایدبیمارستان صحرایی در کرمانشاه بزنیم

هوشنگ بازوند در جلسه مشترک امروز (7 آبان) شورای برنامه ریزی و ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به شرایط حاد کرونا در استان گفت: به دنبال این نیستیم که مردم را بترسانیم یا اغراق کنیم، اما واقعا شرایط کرونا در استان خوب نیست و یک شرایط بسیار حاد را تجربه می کنیم.

به گزارش مجله آرنا، بازوند اضافه نمود: به دلیل همین شرایط نامساعد حتی سفر رییس قوه قضاییه به استان هم به تاخیر افتاد و هم اکنون شش شهرستان قرمز استان تعطیل است.

بازوند به اعمال 22 محدودیت و ممنوعیت کرونایی در سایر شهرستانهای استان اشاره نمود و اضافه نمود: اگر همه رعایت نکنیم و مردم همکاری ننمایند، خسارت سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

بستری ها از 1000 نفر بگذرد باید بیمارستان صحرایی بزنیم/ روزانه 200 نفر بستری می شوند

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری های کرونا در استان گفت: در حال حاضر 25 درصد مبتلایان استان در مراکز درمانی بستری می شوند و این امر نشان از شدت دریافت بیماری دارد و افراد باید مراقبت بیشتری در بحث پیشگیری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بستری شدن روزانه حدود 200 نفر در مراکز درمانی استان گفت: از طرفی روزانه حدود 100 نفر ترخیص می شوند و این یعنی روزانه حدود 100 نفر به جمع بستری های استان اضافه می گردد.

وی اضافه نمود: در نقشه راه استان در بحث مدیریت کرونا، پیش بینی هزار تخت برای بیماران کرونایی لحاظ شده و این درحالی است که تا امروز 926 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستد.

وی اضافه نمود: مردم باید بدانند اگر بستری های استان از مرز هزار نفر بگذرند مجبوریم بیمارستان صحرایی در پارک ها و خیابان های شهر راه اندازی کنیم.

بازوند توضیح داد: راه اندازی بیمارستان صحرایی هم در شرایط اقتصادی کشور قطعا سخت بوده و هزینه های سنگینی دارد، لذا مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه نمود: متاسفانه تخت های ICU هم کامل پرشده که حقیقتا نگران نماینده است.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: از تک تک مردم استان می خواهیم همچون گذشته همکاری داشته و برای حفظ جان خود و دیگران رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

کرونا در کرمانشاه هر ساعت یک قربانی می گیرد

وی به افزایش آمار فوتی های کرونا هم اشاره نمود واضافه نمود: فوتی ها کرونا در استان به مرز روزانه 20 نفر نزدیک می گردد و در حال حاضر حدودا در هر ساعت یک نفر تلفات داریم.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با همکاری موثر مردم و اجرای دقیق محدودیت ها، در هفته های آینده شاهد فرایند کاهشی کرونا در استان بوده و آمار مبتلایان سیر نزولی به خود بگیرد.

بازوند در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی به وجود آمده برای بعضی اقشار ضعیف جامعه در پی شیوع کرونا گفت: تعطیلی ها و محدودیت های کرونایی بسیاری صنوف و مشاغل را دچار مشکل نموده و باید همه پای کار آمده و به این افراد یاری کنیم.

وی اضافه نمود: قرار است در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان در هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری شده و از ظرفیت خیرین برای یاری به این صنوف و آسیب دیدگان کرونا استفاده گردد.

استاندار کرمانشاه همچنین اشاره ای به موضوع خرید تبلت برای دانش آموزان محروم داشت و اضافه نمود: در حال حاضر حدود 9 هزار دانش آموز استان نیازمند تبلت هستند و پیگیری های بسیاری در این خصوص اجرا شده و به احتمال زیاد در هفته آینده اعتبار خرید این تعداد تبلت تهیه گردد و اداره کل آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر در صورت دریافت این اعتبار کار خرید تبلت را پیگیری کند.

سیل هرسین باید درس عبرت گردد/ با دستگاه های متخلف برخورد می گردد

بازوند در ادامه با اشاره به مصوبات ستاد مدیریت بحران استان، به سیل اخیر شهرستان هرسین اشاره نمود واضافه نمود: وقوع سیل در شهر هرسین و روستاهای اطراف نشان داد که بعضی دستگاه ها به خوبی به وظیفه خود عمل ننموده اند.

بازوند از مدیرکل بحران استان خواست تا هرچه سریعتر دستگاه های مقصر در این حادثه را شناسایی نموده تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

وی همچنین از تمام دستگاه های استان و فرمانداری ها خواست با توجه به بارش های پیش رو با اتخاذ تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادثی پیشگیری نمایند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 275 میلیارد تومان از محل اعتبارات بازسازی زلزله و انسداد مرز به استان ابلاغ شده گفت: با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح هزینه های بازسازی افزایش پیدا نموده و این احتمال هست که اعتبار دیگری در این زمینه به استان تخصیص نگردد، بنابراین باید در هزینه کرد این اعتبارات دقت بالایی به خرج داد.

وی اضافه نمود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به همراه مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری باید جلسه تشکیل داده و در مورد هزینه کرد این اعتبارات تصمیم گیری نمایند.

پیگیر تصویب منطقه آزاد قصرشیرین هستیم

بازوند در ادامه از پیگیری برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین اطلاع داد و اضافه نمود: کارهای نهایی تصویب این منطقه در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری می گردد و به زودی دبیر این مجمع بازدیدی از این منطقه داشته و شرایط منطقه را آنالیز می نماید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مزایای استان در بحث راه اندازی این منطقه گفت: چند منطقه آزاد در نوار مرزی کشور تعریف شده که کرمانشاه نسبت به آنها مزیت های بسیاری از جمله نزدیکی به دو پایتخت تهران و بغداد و امکان سرویس دهی به دو بخش اقلیم کردستان و بخش مرکزی عراق دارد و این مزیت ها می تواند در افزایش احتمال تصویب این منطقه موثر باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه امکانات زیرساختی منطقه هم در تصویب آن لحاظ می گردد، باید دستگاه های متولی در بحث تقویت زیرساخت های منطقه اهتمام داشته باشند.

بازوند به بعضی دستاوردهای سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان هم اشاره نمود واضافه نمود: خوشبختانه با همکاری خوب آقای نوبخت، 45 میلیارد تومان به پروژه تونل سیاه طاهر، 10 میلیارد تومان به پروژه راه سنقر-بیستون، چهار میلیارد تومان به پروژه سد کبوترلانه و 40 میلیارد تومان به جهاد نصر بابت پرداخت مطالبات ابلاغ شده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر اینها 6.1 میلیارد تومان هم برای تکمیل ساختمان فناوری استان ابلاغ شده است.

درخواست تبدیل شرایط کارمندان جُرم است!/ تنگ نظری آفت پیشرفت کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر این جلسه به تشریح شرایط حقوق کارمندان استان پرداخت و اضافه نمود: میانگین حقوق پرسنل دولتی در کل استان در سال 1396 سه میلیون تومان بوده که این رقم سال جاری به حدود شش میلیون تومان رسیده که نشان از رشد 98 درصدی درآمد کارمندان دارد.

بازوند با بیان اینکه پیگیری ها برای تغییر شرایط قرارداد پرسنل در این افزایش حقوق ها بی تاثیر نبوده، گفت: ما همیشه پیگیری های بسیاری برای تبدیل شرایط کارمندان در دستگاه های مختلف انجام می دهیم از جمله کارمندان ارشاد، اوقاف و... و این کار را اقدام ضروری می دانیم تا مشکل کارمندانی که بصورت قردادی هستند برطرف شده و تبدیل شرایط شوند.

وی در ادامه به نامه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درخواست استاندار برای تبدیل شرایط قرارداد تعدادی از کارکنانی که در ستاد انتخاباتی رییس جمهوری فعلی فعالیت داشته اند اشاره نمود و اضافه نمود: متاسفانه اخیرا نامه ای در فضای مجازی منتشر شده که خواهان تبدیل شرایط عده ای از کارمندان استانداری شده ام و نامه طوری منتشر شده که انگار محرمانه بوده و کار خلافی اجرا شده، این درحالی است که این نامه در حضور آقای نوبخت قرائت شده و خواهان تبدیل شرایط قرارداد تعدادی از کارمندان استانداری بوده ایم.

وی اضافه نمود: هیچ یک از این افراد در زمان من استخدام نشده اند و تعدادی مربوط به زمان دولت دهم بوده، مابقی هم در زمان استانداران قبلی استخدام شده اند، اما این وظیفه من است که مانند بقیه کارمندان پیگیر تبدیل شرایط این افراد هم باشم.

بازوند توضیح داد: خیلی از موضوعات هست که پیگیر آنها بوده ایم اما متاسفانه بعضی رسانه های خاص به آن نپرداخته اند و تنها روی جزییات و به حاشیه بردن موضوعات مختلف مانور داده اند.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: در بحث مناطق جنگی ما پیگیری های بسیاری انجام دادیم اما کدام یک از رسانه ها به آن پرداختند.

بازوند از تنگ نظری به عنوان آفت پیشرفت کرمانشاه یاد کرد واضافه نمود: متاسفانه هربار حرکت جدیدی قرار است در این استان صورت بگیرد همه با تنگ نظری مانع آن می شوند و باید انرژی زیادی را صرف مقابله با این تنگ نظری ها کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: نامه زده ایم که حدود 20 نفر تبدیل شرایط شوند. این جرم است، گناه است، مگر این افراد جزیی از هم استانی های شما نیستند، مگر غریبه اند، ما هم مانند کارمندان دیگر کار این افراد را پیگیری کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1195

به "926 بستری داریم، بستری ها از 1000 نفر بگذرد بایدبیمارستان صحرایی در کرمانشاه بزنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "926 بستری داریم، بستری ها از 1000 نفر بگذرد بایدبیمارستان صحرایی در کرمانشاه بزنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید