آثار تاریخی جزیره خارگ سامان دهی می گردد

به گزارش مجله آرنا، معاون میراث فرهنگی بوشهر از سامان دهی آثار تاریخی جزیره خارگ در امسال اطلاع داد.

آثار تاریخی جزیره خارگ سامان دهی می گردد

به گزارش مجله آرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، نصرالله ابراهیمی امروز شنبه 20 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: در جزیره خارگ آثار ارزشمندی داریم که اسنادی بر حکمرانی مردمان این سرزمین بر خلیج فارس است و حفاظت و حراست از آنان امری لازم است.

او ادامه داد: در امسال کوشش می کنیم تا آثاری را که در این جزیره احتیاج به سامان دهی دارند را پایش کنیم و ترتیب اثر ببخشیم.

معاون میراث فرهنگی بوشهر توضیح داد: یکی از آثار ارزشمند تاریخی موجود در این جزیره، کتیبه سنگی مربوط به دوران هخامنشی است که به طور ویژه برنامه حفاظتی را برای این اثر در نظر گرفته ایم تا با توجه به وجود شرایط جوی رطوبتی جزیره، مورد آسیب و فرسایش جدی قرار نگیرد.

او به گوردخمه های پالمیران اشاره نمود و اظهار داشت: این گوردخمه ها مربوط به دوره اشکانی است و محل تدفین مردمان قوم پالمیران ساکن در این جزیره بوده که در کنار کلیسای نسطوریان ساماندهی خواهد شد.

ابراهیمی یادآور شد: تمام هدف ما حفاظت شایسته و علمی از آثار استان است و کوشش خواهیم کرد یک برنامه ریزی نیز برای سامان دهی قنات های تاریخی خارگ داشته باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 941

به "آثار تاریخی جزیره خارگ سامان دهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار تاریخی جزیره خارگ سامان دهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید