آمریکا ایده ای جدی به ایران در مورد برجام پیشنهاد نموده است

به گزارش مجله آرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد: واشنگتن در گفتگوهای وین ایده های بسیار جدی در خصوص چگونگی احیای توافق هسته ای به ایران ارائه داد اما منتظر است تهران نیز از خود جدیت نشان دهد.

آمریکا ایده ای جدی به ایران در مورد برجام پیشنهاد نموده است

این مقام دولت آمریکا که نام وی بیان نشده است در تبادل نظر با مجله آرنا مدعی شد: تیم ایالات متحده ایده بسیار جدی مطرح نموده و برای بازگشت به تعهدات برجامی خود جدیّت نشان داده است، اگر ایران نیز به تعهدات خود بازگردد.

مقام آمریکایی اضافه کرد: ایالات متحده منتظر پاسخ متقابل ایران است. ما نشانه هایی از آن را دیدیم اما مطمئناً کافی نیست. هنوز این سوال مطرح است که آیا ایران تمایل دارد رویکردی را انجام دهد که ایالات متحده اتخاذ نموده تا به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کند.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز آدینه برگزار گردید. ارائه گزارش رایزنی های فنی اجرا شده در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهمترین دستورکار این نشست بود.

در همین رابطه سیدعباس عراقچی رئیس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1502

به "آمریکا ایده ای جدی به ایران در مورد برجام پیشنهاد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ایده ای جدی به ایران در مورد برجام پیشنهاد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید