آمریکا با روسیه توافق می نماید

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران : وزیر امور خارجه آمریکا گفت، با توجه به درکی که طی هفته های اخیر با مسکو به آن رسیده ایم، از تمدید معاهده تسلیحات اتمی با روسیه استقبال می کنیم و کره شمالی هنوز موشک جدیدش را آزمایش نکرده است.

آمریکا با روسیه توافق می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش مجله آرنا به نقل از مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت، کشورش از تمدید معاهده تسلیحات اتمی با روسیه حمایت می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پامپئو در نشستی خبر گفت: از فرصت موجود برای تکمیل توافقی بر اساس درکی که طی هفته های گذشته درباره احتمال تمدید معاهده نیو استارت حاصل شده است استقبال می کنیم.

این در حالی است که سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) مخالفت با ادعای آمریکا در خصوص حصول توافق موقت با مسکو درباره تمدید پیمان استارت جدید را اعلام نموده و گفت: مسکو هرگونه توافق درباره استارت جدید که زمان بندی آن با سوم نوامبر که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است را رد می نماید.

این پیمان فوریه 2021 منقضی می گردد و نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفته که واشنگتن و مسکو به توافق موقتی در خصوص تمدید این توافق رسیده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در نشست خبری روز چهارشنبه خود، درخصوص شکست دیپلماسی کشورش در برابر کره شمالی و رونمایی پیونگ یانگ از یک موشک قاره پیمای جدید مدعی شد: مهم است بدانیم زمانی که یک کشور برنامه موشکی خود را پیش می برد، مهمترین کاری که آن ها برای اینکه مطمئن شوند این موشک کار می نماید این است که آن را آزمایش نمایند.

پامپئو اضافه نمود: با این حال کره شمالی در یک سال گذشته هیچ موشک بالستیکی را مورد تست قرار نداده اند. این در خصوص یک سال قبل از آن نیز صدق می نماید.

او در حالی کوشش می نماید این موشک جدید را بی اهمیت نشان دهد و درخصوص کارکرد آن تشکیک ایجاد کند که یک فرد آگاه به پایگاه وکس گفته است که ترامپ پس از مشاهده رونمایی از موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ بسیار خشمگین شده و گفته، واقعاً از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ناامید شده است. این فرد اضافه نمود ترامپ پس از مشاهده این گزارش نگرانی خود از این موشک های بالستیک را با چند تن از مقامات کاخ سفید در میان گذاشته است.

کره شمالی در رژه عظیم نظامی خود که شنبه بعد از ظهر به وقت تهران برگزار گردید، یک نوع موشک بالستیک قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان عظیم تر از نمونه های قبلی است. موشک قاره پیمای جدید عظیمتر از موشک هواسونگ-15 است که نوامبر سال 2017 آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی بر توان رسیدن آن به قاره آمریکا شد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ترامپ تا کنون سه بار با یکدیگر ملاقات داشته اند تا در ازای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، تحریم ها علیه کره شمالی لغو شوند اما این ملاقاتها هیچ نتیجه ای نداشته اند.

ترامپ وعده داده در صورت انتخاب مجددش به سرعت با کره شمالی به توافق برسد. این در حالی است که کیم یو جونگ خواهر کیم ماه گذشته گفته است، چهارمین ملاقات میان کیم و ترامپ غیرضروری و بی فایده است.

پامپئو همچنین در نشست خبری روز چهارشنبه درخصوص ناآرامی های قره باغ گفت: آمریکا به عنوان یکی از طرف های گروه مینسک به یاری به آذربایجان و ارمنستان برای دستیابی به توافق پایدار متعهد است. از دو کشور می خواهیم که به تعهدات خود ذیل توافق آتش بس همل نموده و از هدف قرار دادن نواحی غیرنظامی خودداری نمایند.

درگیری ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی به رغم اینکه دو طرف درگیر بامداد شنبه این هفته بعد از ساعت ها مذاکره با میزبانی روسیه، بر سر آتش بس توافق کردند، ادامه دارد و باکو و ایروان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1177

به "آمریکا با روسیه توافق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با روسیه توافق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید