کرملین: تصمیم ایران نتیجه اقدامات بدون فکر واشنگتن بود

به گزارش مجله آرنا، سخنگوی کرملین ضمن تأکید بر اینکه تصمیم ایران به لغو بعضی تعهداتش ذیل برجام، نتیجه اقدامات بی ملاحظه آمریکا بوده است، گفت که برای حرف زدن درباره تحریم ایران بسیار زود است.

کرملین: تصمیم ایران نتیجه اقدامات بدون فکر واشنگتن بود

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات بعضی هشدارهای کشورهای اروپایی مبنی بر از سرگیری تحریم های ایران در صورت کناره گیری از برجام تأکید کرد که هنوز برای حرف زدن درباره تحریم های ایران بسیار زود است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، سخنگوی کرملین در مورد تصمیم ایران برای لغو بعضی تعهداتش ذیل برجام گفت که این تصمیم در نتیجه اقدامات بی ملاحظه آمریکا بوده است.

وی در یک کنفرانس خبری با مجله آرنا گفت: رئیس جمهور (پوتین) به طور مداوم از پیامدهای اقدامات بدون فکر در قبال ایران صحبت نموده بود که منظورم از این اقدامات، تصمیمات واشنگتن (برای خروج از برجام) است. هم اکنون شاهد شروع وقوع چنین پیامدهایی هستیم.

سخنگوی کاخ کرملین این اظهارات را در حین برگزاری دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در مسکو مطرح نموده است.

پسکوف تأکید کرد، روسیه مایل است تا توافق هسته ای ایران همچنان برقرار باشد. وی علاوه بر این گفت که دیپلمات های روس تمام کوشش خود را در پشت صحنه مذاکرات با مقامات اروپایی به کار گرفتند تا این توافق را حفظ نمایند.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه آمادگی پیوستن به کشورهای دیگر در وضع تحریم های جدید علیه ایران را دارد، گفت: در حال حاضر ما نیازمند تحلیل دقیق اوضاع هستیم و باید به تبادل آراء در رابطه با این موضوع بپردازیم. اوضاع جدی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز (چهارشنبه) در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مسکو تأکید کرد، خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران اوضاع را متشنج نموده است.

وی گفت: اوضاع پیرامون برجام به دلیل خروج آمریکا از این توافق متشنج تر شده است. این توافقی بود که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود. (جزئیات بیشتر)

کنستانتین کساچف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه نیز امروز تأکید کرد که تصمیم ایران برای به حالت تعلیق درآوردن بخشی از تعهدات خود به توافق هسته ای (برجام) قابل درک بوده و نوعی واکنش به تصمیم یک سال پیش آمریکا است.

این سناتور ارشد روسیه در ادامه گفت، این تصمیم ایران به معنای رد توافق هسته ای نیست بلکه بیشتر نوعی کنش و واکنش دیپلماتیک است. (جزئیات بیشتر)

حدود یک سال پیش بود (18 اردیبهشت 1397) که دولت آمریکا به دستور ترامپ، به بهانه های واهی و ادعاهای بی اساس علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، از توافق بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شده و تمام تحریم های هسته ای ذیل این توافق را در دو بازه 90 و 180 روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم ها یا محدودیت های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال نموده است. گفتنی است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه نموده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 110

به "کرملین: تصمیم ایران نتیجه اقدامات بدون فکر واشنگتن بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: تصمیم ایران نتیجه اقدامات بدون فکر واشنگتن بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید