آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا

به گزارش مجله آرنا، آنتالیا یکی از شهر های مهم توریستی کشور ترکیه است که به عنوان مرکز تفریحی و گردشگری ترکیه محسوب می گردد.این شهر که پایتخت کشور ترکیه است دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری است که توجه اکثر مردم را به خود جلب می نماید. آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده است. از جمله مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به تئاتر های این شهر اشاره نمود که آمفی تئاتر آسپندوس، یکی از زیبا ترین تئاتر های تاریخی این شهر است که در سال 2015 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور آنتالیا همراه باشید

بلیط هواپیما در طاهاگشت

معرفی شهر آسپندوس

تاریخ یکی از مهم ترین بخش های یک کشور است. شهر تاریخی و باستانی آسپندوس در قرن دهم پیش از میلاد، توسط آکالار و در منطقه سریک آنتالیا ساخته شده است. این شهر به دلیل قرار دریافت در جهت تجارت دارای اهمیت ویژه ای است.همچنین اسپندوس دارای ورزشگاه، حمام های تاریخی، مخازن و همینطور آگورا(میدان های عمومی در زبان یونانی) می باشد.

یکی از معروف ترین سازه های تاریخی شهر اسپندوس، آمفی تئاتر آسپندوس در تور آنتالیا است که به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های این شهر به شمار می رود. این شهر در دوره حکومت اسکندر کبیر به اوج شکوفایی خود رسید. تئاتر و آب راهه های عظیم نیز در این دوره ساخته شده اند.

به گزارش سفر باتو ، از مهم ترین ساختار های اطراف تئاتر اسپندوس می توان به آگورا، ریحان، چشمه یادبود، ساختمان مجلس، خیابان و معبد هلنی اشاره نمود. پس از دوره بیزانس، این شهر در دوره حکومت سلجوقی به عنوان کاروان سرا مورد استفاده قرار می گرفت و در سال 1930 توسط آتاتورک مورد بازدید نهاده شد که بنا به درخواست وی بازسازی و مرمت شده و در معرض دید عموم نهاده شد.

اگر می خواهید یک تجربه شگفت انگیز در شهر آنتالیا داشته باشید حتما سری به این شهر تاریخی و زیبا بزنید.

تاریخچه آسپندوس

تاریخچه این شهر زیبای تاریخی به قرن های قبل از میلاد بازمیگردد اما تاریخ دقیق ساخت آن مشخص نیست. طبق گفته بعضی، شهر آسپندوس مربوط به 800 سال قبل از میلاد است در حالی که بعضی دیگر معتقدند این شهر 1000سال قبل از میلاد به دست یونانیان ساخته شده است اما طبق شواهد این شهر یکی از اولین شهرهای دنیا که به سیستم ضرب سکه دسترسی پیدا کرد بوده است.

شهر تاریخی آسپندوس در قرن های دوم و سوم رونق بسیاری یافت که باعث پیشرفت چشمگیری در این شهر شد. آمفی تئاتر اسپندوس که بر روی یک تپه شیب دار ساخته شده است یکی از آثار تاریخی بازمانده از قرن دوم است که از مهم ترین و باشکوه ترین آثار این شهر به شمار می رود.

معرفی آمفی تئاتر اسپندوس

آمفی تئاتر اسپندوس یکی از جاذبه های مهم آنتالیا، واقع در شهر زیبای آسپندوس، 8 کیلومتری شهر سریک است که به دلیل روباز بودن بین مردم شهرت یافته است. طبق گفته باستان شناسان این شهر متعلق به 1000 سال پیش از میلاد مسیح است که به دست یونانیان ساخته شده است. این تئاتر در قرن دوم میلادی و در زمان حکومت مارکوس اورلیوس ساخته شده و گنجایش 15 تا 20 هزار نفر را دارد.

گردشگران علاوه بر گردش در شهر آسپندوس و بازدید از این آمفی تئاتر که اصلی ترین جاذبه این شهر است، می توانند از آثار تاریخی نهاده شده بر روی تپه های شهر و معبد آگارا دیدن نمایند. این بنا برخلاف سایر آثار تاریخی این شهر از بلایای طبیعی و حملات جان سالم به در برده و کاملا سالم است و امروزه کنسرت های موسیقی و فستیوال های مختلفی در این مکان برگزار می شوند.

معماری آمفی تئاتر اسپندوس

این تئاتر به صورت یک نیم دایره با سبک معماری رومی بر روی شیب تپه های آسپندوس ساخته شده است که به وسیله دو راهرو به دو نیمه تقسیم می گردد.

در قرون قبل از میلاد، برای ساخت بناهای مورد احتیاج شهر توسط پادشاه وقت جایزه ای ویژه، که ازدواج با دختر امپراطور بود مشخص شد. قنات ها، آمفی تئاتر اسپندوس و چندی بنای تاریخی دیگر در این زمان ساخته شدند که پادشاه که هر دو بنا را پسندیده بود و برای جایزه دادن به هر دو معمار گفت که دخترش را به دو نیمه تقسیم میکند، معمار قنات پیشنهاد امپراطور را پذیرفت اما سازنده آمفی تئاتر این پیشنهاد را رد کرد که در نتیجه برای همسری دختر امپراطور انتخاب شد.

دسترسی به آمفی تئاتر آسپندوس

همانطور که گفته شد این شهر در فاصله 40 کیلومتری آنتالیا واقع شده است و دسترسی به آن چندان سخت نیست. هیچ ایستگاه مترویی برای این جهت تعبیه نشده اما می توانید از وسایل نقلیه شخصی و عمومی برای سفر به این منطقه بهره ببرید. این شهر همچنین دارای ایستگاه های اتوبوسی است که به راحتی می توانید به آنها دست یابید، اما اگر زمان زیادی برای گشت و گذار در این شهر را ندارید بهتر است از وسایل نقلیه شخصی بهره ببرید تا بتوانید از وقت خود نهایت استفاده را برده و در طول جهت آزرده خاطر نشوید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 413

به "آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمفی تئاتر آسپندوس در آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید