آیپد ایر نو از نمایشگر اولد سامسونگ استفاده نخواهد کرد

به گزارش مجله آرنا، بر اساس یک گزارش تازه، اپل برای نسل بعدی آیپد ایر از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ استفاده نخواهد کرد. منابع مطلع می گویند این تصمیم به خاطر تک لایه بودن این نمایشگر یا مسائل مربوط به سوددهی یا هردوی این موارد اتخاذ شده است.

آیپد ایر نو از نمایشگر اولد سامسونگ استفاده نخواهد کرد

باید خاطرنشان کنیم بیشتر نمایشگرهای اولد از نوع تک لایه هستند که در این ساختار پیکسل های قرمز، سبز و آبی یک لایه را تشکیل می دهند. گفته می شود اپل از مقدار روشنایی پنل های اولد تک لایه راضی نیست و بابت طول عمر آن ها هم نگرانی زیادی دارد. در عوض اپل برای نسل تازه آیپد ایر میخواهد از پنل اولد دو لایه استفاده کند. با این کار مقدار روشنایی آن دو برابر می شود و عمر آن هم تا 4 برابر افزایش پیدا می نماید.

در این گزارش آمده که سامسونگ فقط قادر به فراوری نمایشگرهای اولد تک لایه است و یا توان فنی ساخت پنل های دولایه را ندارد یا به هر علتی نمی خواهد این کار را انجام دهد. گفته می شود مهم ترین علت سامسونگ برای عدم فراوری این نوع پنل ها، به مقدار سودآوری آن برمی شود. به همین دلیل تنها زمانی چنین نمایشگری را برای آیپد ایر تازه آماده می نماید که از فروش بالا و طولانی مدت آن مطمئن شود.

بنا به گزارش های مختلف، اپل در سال 2022 از آیپد ایر مجهز به نمایشگر اولد رونمایی می نماید. با این حال با توجه به اینکه سامسونگ از فرایند فراوری این محصول خارج شده، احتمال عرضه آن در سال 2023 هم مطرح شده است. روی هم رفته نمایشگر اولد گران تر از پنل های LCD است و به همین دلیل در حال حاضر آیفون و اپل واچ تنها محصولات شرکت اپل هستند که از این فناوری بهره می برند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1735

به "آیپد ایر نو از نمایشگر اولد سامسونگ استفاده نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد ایر نو از نمایشگر اولد سامسونگ استفاده نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید