ابراز تأثر وزارت خارجه چین از اخبار ویروس کرونا در ایران

به گزارش مجله آرنا، وزارت خارجه چین با ابراز ناراحتی از شیوع ویروس جدید کرونا در ایران، از یاری بیشتر پکن به تهران برای مبارزه با این بیماری اطلاع داد.

ابراز تأثر وزارت خارجه چین از اخبار ویروس کرونا در ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی مجله آرنا، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (آدینه) از ارسال بیشتر یاری های این کشور برای مبارزه با ویروس کووید19 در ایران اطلاع داد.

چون یینگ در صفحه توئیتر خود نوشت: از شنیدن اخبار بد از ایران متأثر هستیم. اولین محموله از یاری چین [به ایران] رسیده و یاری های بیشتری قطعا در راه است.

وی همچنین با ابراز همدردی و روحیه دادن به مردم ایران، اضافه کرد: ایران، ما با شما هستیم. قوی باش ایران. مقاومت کن ایران.

پیش از وی، چانگ هوا سفیر چین در تهران نیز با توئیتی گفت اولین محموله یاری پکن به ایران شامل 20 هزار کیت تشخیص کرونا وارد تهران شده است.

نوع جدید ویروس کرونا که از روزهای پایانی سال 2019 از شهر ووهان واقع در چین شیوع پیدا کرد، اکنون به بیش از 46 کشور و منطقه دنیا سرایت نموده، 83722 نفر را مبتلا نموده و 2852 نفر را به کام مرگ کشانده است.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز با اعلام اینکه در روزهای آینده یاری های قابل توجهی در راه است، گفت: بدون شک چین در مبارزه با ویروس کرونا از همه با تجربه تر و در یاری به ما پایدار تر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 736

به "ابراز تأثر وزارت خارجه چین از اخبار ویروس کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تأثر وزارت خارجه چین از اخبار ویروس کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید