استارتاپ های فین تک و رؤیای اوبر شدن

به گزارش مجله آرنا، نباید فراوری یک محصول اقتصادی را ساده گرفت. شما به تحلیل و تحقیق نیاز دارید. اگر درک درستی از چشم انداز آینده محصول خود ندارید یا قصدتان حل مسائل نیست، مدتی صبر کنید تا به منابع اقتصادی تان آسیب نزنید.

استارتاپ های فین تک و رؤیای اوبر شدن

فین تک به سرعت در حال توسعه است و راهش را در صنایع مختلف باز نموده. استارتاپ ها به ندرت منابع مالی خود را تضمین می نمایند، زیرا ساخت ایده های نو همیشه مشکل آفرین بوده است. با این حال، بسیاری از استارتاپ های سنتی پس از ورود استارتاپ های فین تک و بهره گیری از تکنولوژی های مالی خلاق، فین تک را مفید ارزیابی کردند. استارتاپ های فین تک دلایل مختلفی برای فعالیت دارند.

با این حال، نتیجه دلخواهشان عموما یکی است؛ آنها در راستای ایجاد برنامه ای بهتر برای پیروزیت با شما همکاری می نمایند. با این حال، گاه استارتاپ های فین تک اشتباه های بزرگی مرتکب شده اند و شرکت های قدرتمندی چون اوبر، اسلک و ستلد از آنها دوری نموده اند، چراکه ایده پردازی مناسب مترادف با پیروزیت نیست.

شاید تعجب آور به نظر برسد، اما بسیاری از استارتاپ های سنتی در حال تغییر سیستم مالی خود هستند و در این راستا به برنامه های مالی مبتکرانه نیاز دارند. گاه فعالان مالی سنتی برنامه های خلاق مالی را از بانک های فناوری اطلاعات دریافت می نمایند.

نباید فراوری یک محصول مالی را ساده گرفت. شما به تحلیل و تحقیق نیاز دارید. اگر درک درستی از چشم انداز آینده محصول خود ندارید یا قصدتان حل مسائل نیست، مدتی صبر کنید تا به منابع مالی تان آسیب نزنید.

از عوامل پیروزیت شرکت های فین تک شریک مناسب است، زیرا اگر اهداف و رؤیاهای شریک تان شبیه شما باشد، در راستا رسیدن به هدف رهایتان نمی کند

اما اگر به دنبال فراوری محصولی برای حل مسائل مالی هستید، بانک ها و رقابت های سنتی را تحلیل و آنالیز کنید. به علاوه، پول خود را صرف شرکت در کنفرانس های فین تک [در سراسر جهان] کنید. آرزوی استارتاپ های فین تک این است که اوبر یا ونمویِ بعدی شوند.

با خود صادق باشید؛ مهم نیست کار شما چقدر نوآورانه است؛ محصول شما به خودی خود فروش نمی رود. بازاریابی و فروش جنبه تزئینی ندارند و فوق العاده مهم اند. اگر به فروش محصولتان فکر ننموده اید بهتر است شکست را بپذیرید، زیرا یکی از بخش های حیاتی کار شما استخدام متخصصان و کارمندان بازاریابی و فروش است. پیروزیت هر استارتاپی به دیده شدنش بستگی دارد. زمانی که وب سایت یا اپلیکیشن فین تک شما فروخته و دیده گردد، اعتبار به دست می آورید و این اعتبار کلید معاملات بزرگ است.

به یاد داشته باشید که وب سایت شما فروشگاه شماست و هر وب سایتی باید بر پایه معرفی محصولات، بازاریابی و فروش و ابزارهای رسانه ای پایدار باشد. اگر استارتاپ شما در مراحل اولیه دچار غرور کاذب نگردد و در مراحل ابتدایی کار پیروز باشید، آینده شما تضمین نخواهد شد و اگر استارتاپ مالی خود را با تصور پیروزیت توسعه ندهید، در پایان شکست منتظر شماست.

غرور مشکل اصلی اکوسیستم استارتاپی است. بسیاری از کارآفرینانی که سرمایه خود را افزایش داده و توجه بازار را جلب نموده اند محصولات بعدیشان را بدون دریافت حتی یک دلار می فروشند. این در اکوسیستم استارتاپی اشتباه رایجی است.

از طرفی، اکوسیستم فین تک همچون تالاری است که صدا در آن پخش می گردد و استارتاپ های مختلف ایده های ثابت نشده شان را در آن فریاد می زنند. دلیل اهمیت فروتنی در اکوسیستم نیز همین غیرقابل اثبات بودن ایده هاست. استارتاپ های فین تک در موارد نادری کار خود را با پیروزیت آغاز و مسائل مالی مردم را حل کردند.

از دیگر عوامل پیروزیت شرکت های فین تک شریک مناسب است، زیرا اگر اهداف و رؤیاهای فردی که در کنارتان است به افکار و آرزوهای شما شباهت داشته باشد، در راستا رسیدن به هدف رهایتان نمی کند. مطالعه در زمینه محیط تجاری کار سخت و دشواری است، چون شما به مطالعات مالی و حقوقی نیاز دارید ولی نباید از یاد ببرید که مطالعه در حوزه فین تک با دیگر کسب وکارها تفاوت هایی دارد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 668

به "استارتاپ های فین تک و رؤیای اوبر شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ های فین تک و رؤیای اوبر شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید