اعتراض گسترده به پیامک های تبلیغاتی مزاحم ایرانسل با التماس به وزیر ارتباطات!
به گزارش مجله آرنا، بسیاری از مردم و مشترکان تلفن همراه، همچنان با گذشت چند سال از اجرای طرح مقابله با مزاحمت های تلفنی، اسیر پیغام های تبلیغاتی ایرانسل هستند و اعتراض شان را با شبکه های اجتماعی نیز کشانده اند؛ همراه موبایلستان باشید تا به آنالیز این موضوع بپردازیم.
جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.
اگر از کاربران ایرانسل باشید حتما متوجه شده اید که در طول روز پیغامک های تبلیغاتی آزاردهنده ای از سوی این اپراتور ارسال می گردد. پیغامک هایی که صرفا جهت اطلاع رسانی بسته های پیغامک یا اینترنت هستند و یا کد های دستوری را یادآور می نمایند. اما مشکل اصلی اینجاست که همان پیغام هر روز مجددا ارسال می گردد. خود ما نیز در موبایلستان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم.
امروز با مروری در توئیتر متوجه شدیم که کاربران بسیار زیادی از این مشکل ناراضی هستند و اعلام می نمایند که پیغامک های مزاحم ایرانسل امانشان را بریده است و برای اینکه به حرفشان رسیدگی گردد آی دی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعا را نیز تگ مینمایند. در زیر اغلب این توئیت ها نیز پشتیبانی ایرانسل پاسخی نوشته و مدعی شده که با شماره گیری کد دستوری خاصی می توان از شر این پیغامک ها خلاص شد. اما ما نیز این کد دستوری را روی سیمکارت خود ارسال کردیم و با پیغام شماره شما قبلا در فهرست درخواستی ثبت شده است روبرو شدیم. اما با این وجود همچنان هر روز شاهد پیغامک های مذکور هستیم. ما در موبایلستان برای پیگیری موضوع با اپراتور ایرانسل تماس گرفتیم و مشکل را گزارش دادیم. بعد از دریافت شماره پیگیری و گذشت حدود دو هفته از ماجرا، همچنان مشکل پابرجاست.
اما سوال اینجاست که چرا باید چنین پیغامک هایی ارسال شوند؟ پیغامک هایی که جز مزاحمت هیچ نتیجه دیگری ندارند. از سوی دیگر رگولاتوری و وزارت ارتباطات توجه ویژه ای به پیغامک های تبلیغاتی دارند و طیف وسیعی از سیمکارت هایی که از آن ها پیغام های تبلیغاتی ارسال می شد را مسدود کردند. اما با این وجود ایرانسل همچنان چنین پیغامک هایی را برای کاربرانش ارسال می نماید. این که ایرانسل چرا از بستری که در اختیار دارد سواستفاده می نماید و پیغامک های تبلیغاتی آزادهنده برای کاربرانش می فرستد خود جای سوال دارد و اینکه چرا وزارت ارتباطات به این موضوع ورود نکرده خود سوال دیگر است.
هرچه که باشد این پیغام ها جز آزار کاربران چیزی به همراه ندارد و حتی اگر استدلال ایرانسل از ارسال این حجم پیغام تبلیغاتی، دسترس پذیری بیشتر به مشترکانش است، باید گفت مشترکی که متقاضی دریافت سرگیس های خاص باشد با وجود بسترهای تبلیغاتی گسترده این اپراتور اعم از رادیو و تلویزیون، فضای مجازی و دیجیتال، محیطی و… قطعا راهی برای پاسخ به نیازش خواهد یافت یا در بدترین حالت وارد سایت اپراتور خواهد شد و خدمت موردنظرش را سرچ خواهد نمود. نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و کاربران موبایلستان به اشتراک بگذارید.
منبع: انتخاب