اعتراف ناتو به قدرت سامانه پانتسیر روسیه برای نابودی پهپادها

به گزارش مجله آرنا، کارشناسان نظامی ناتو اعتراف می نمایند که سامانه دفاع ضدموشکی-ضدهوایی پانتسیر-سی روسیه، قابل اطمینان ترین تجهیزات نظامی برای مقابله موثر با پهپادهای تهاجمی است.

اعتراف ناتو به قدرت سامانه پانتسیر روسیه برای نابودی پهپادها

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: مرکز مشترک تبادل تجربه نیروهای هوایی ناتو ( JAPCC ) اعتراف نموده است که مجموعه سامانه دفاع ضدموشکی- ضدهوایی پانتسیر-سی روسیه، بهترین تجهیزات نظامی برای مقابله موثر با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادهای) تهاجمی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله آرنا بخوانید. (کلیک کنید)

در این گزارش یادآوری شده است که این سامانه روسی، به بهترین نحو از عهده نابودی طیف وسیعی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین تاکتیکی و نظامی برآمده و این امکان را می دهد تا فاصله موجود بین سیستم ویژه مقابله با پهپادهای مهاجم کاهش یابد.

کارشناسان نظامی این مرکز افزودند، بکارگیری سامانه پانتسیر به همراه دیگر تجهیزات مقابله با حملات هوایی، خطر بسیار جدی برای نیروهای نظامی در جبهه جنگ محسوب شده و ضروری است تا قبل از ورود به عرصه کارزار، از بین برده شوند.

یک مقام نظامی-دیپلماتیک روسیه در واکنش به این گزارش یادآور شد که نمونه شاخص عملکرد پیروز و بسیار خوب سامانه دفاع ضد هوایی پانتسیر-سی ، در تأمین امنیت تضمین شده پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه به اثبات رسیده و اکثریت قریب به اتفاق حملات هوایی انجام شده به این پایگاه به وسیله پهپادها خنثی شده است.

وی یادآور شد که بر اساس این گزارش، میتوان گفت که کارشناسان نظامی ناتو آغاز به ارزیابی نسبتاً واقع بینانه از امکانات نظامی روسیه نموده اند و این مسئله تحت تأثیر اقدامات تبلیغاتی غرب قرار ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1438

به "اعتراف ناتو به قدرت سامانه پانتسیر روسیه برای نابودی پهپادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف ناتو به قدرت سامانه پانتسیر روسیه برای نابودی پهپادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید