السبسی با پیشنهاد وسوسه کننده امارات علیه جنبش النهضه مخالفت کرد

به گزارش مجله آرنا، جنبش النهضه تونس از پیشنهاد وسوسه انگیزی که مقامات امارات به رئیس جمهور فقید تونس داده بودند و دست رد السبسی به این پیشنهاد پرده برداشت.

السبسی با پیشنهاد وسوسه کننده امارات علیه جنبش النهضه مخالفت کرد

به گزارش گروه سیاسی مجله آرنا به نقل از القدس العربی، عبدالکریم الهارونی رئیس شورای مشورتی جنبش النهضه تونس امروز یکشنبه فاش کرد که امارات به دنبال تطمیع الباجی قائد السبسی رئیس جمهور فقید تونس با پیشنهاد وسوسه کننده ای در ازای کنار زدن جنبش النهضه از حکومت و فرایند سیاسی تونس بوده است.

وی اضافه کرد:، اما السبسی که سال 2019 درگذشت، مردی وطن پرست بود و این پیشنهاد را رد و خطاب به مقامات ابوظبی خاطرنشان کرد که تونس فروشی نیست و کشوری مستقل با ملتی آزاده است و منافع و مصلحتش را به خوبی می داند.

الهارونی در ادامه گفت: انقلاب مسالمت آمیز از تونس آغاز شد و ما نه انقلاب صادر می کنیم و نه وارد می کنیم. تونس جهت خودش را معین کرد و به دموکراسی توافقی که احدی در آن کنار زده نمی گردد روی آورد و بر مقابله با چالش های مالی و اجتماعی اصرار دارد.

وی تاکید نمود: طی 10 سال گذشته تحرکاتی از سوی دشمنان انقلاب ها در دنیا عربی برای درهم شکستن بهار عربی و خواسته های ملت های آن صورت گرفته است. این کشور ها به دنبال نابودی تجربه دموکراسی تونس بودند. تونس کشور کودتا ها نیست و ارتش ما حامی انقلاب و دموکراسی است و در جنگ علیه تروریسم پیشتاز است و مورد احترام همه تونسی هاست و امکان تقلب در انتخابات در تونس وجود ندارد، زیرا تحت نظارت هیئتی مستقل و نظارت جامعه مدنی و رسانه های آزاد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1020

به "السبسی با پیشنهاد وسوسه کننده امارات علیه جنبش النهضه مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السبسی با پیشنهاد وسوسه کننده امارات علیه جنبش النهضه مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید