اهدای 9 شیء تاریخی به خانه موزه قرائى رشتخوار

به گزارش مجله آرنا، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار از اهدای 9 شیء تاریخی به خانه موزه قرائی این شهرستان اطلاع داد.

اهدای 9 شیء تاریخی به خانه موزه قرائى رشتخوار

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، کاظم کامیاب امروز سه شنبه 7 مرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: در راستای تجهیز خانه موزه قرائی 9 شیء تاریخی توسط شهروندان رشتخوار به خانه موزه قرایی اهدا شد.

او گفت: اشیای اهدایی شامل پنج ظرف سفالی در ابعاد مختلف، دو خمره سفالی، یک جلد کلام الله مجید و یک ظرف فلزی است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار توضیح داد: اشیا توسط آقایان محمود ذباح، حسن فائزی، علیرضا کمک و خانم صبوری به خانه موزه قرائی اهدا شد.

او با بیان این که اشیای اهدایی مربوط به دوره صفوی و قاجار است، اضافه کرد: اقدامات مرمتی این اشیا بر اساس آسیب شناسی انجام و سپس در خانه موزه قرائی به نمایش گذاشته می شوند.

کامیاب یادآور شد: از ابتدای تجهیز خانه موزه قرائی تا به امروز حدود 34 شیء تاریخی توسط شهروندان و دوستداران حوزه فرهنگ به خانه موزه قرائی اهدا شده است.

او گفت: این اشیای تاریخی پس از ثبت برای نمایش در خانه موزه قرائی با درج نام اهداکنندگان به نمایش گذاشته خواهند شد.

تا به امروز 21 اثر تاریخی از شهرستان رشتخوار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که مسجد جامع رشتخوار، محوطه تاریخی جیزد و خانه تاریخی قرائی از جمله مهم ترین آثار ثبت شده است.

شهرستان رشتخوار در فاصله حدود 205 کیلومتری از مشهد، مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1015

به "اهدای 9 شیء تاریخی به خانه موزه قرائى رشتخوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 9 شیء تاریخی به خانه موزه قرائى رشتخوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید