ایران عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری شد

به گزارش مجله آرنا، در حاشیه برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 که از روز 6 بهمن ماه شروع شده و 320 راهنمای گردشگری در ایران حضور دارند، پیش از ظهر روز امروز 12 بهمن ماه انتخابات هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در تهران با حضور مدیران فدراسیون برگزار گردید.

ایران عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری شد

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

انتخابات ریاست فدراسیون، اعضای هیات مدیره و خزانه داری فدراسیون در سه بخش مستقل انجام و برای آن رای گیری شد. برای انتخاب ریاست فدراسیون، رقابت بین خانم استر بانیکه از کشور آمریکا، روبی روی از کانادا و خانم آلوشکا ریچه از آفریقای جنوبی بود و برای انتخاب نهایی دو بار رای گیری انجام شد چرا که رقابت بین دو نامزد یعنی خانم روبی روی و خانم آلوشکا بیشتر بود به همین دلیل این انتخابات به دور بعد کشیده شد و در نهایت خانم آلوشکا ریچه به عنوان رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری معرفی گردید.

برای بخش خزانه داری فدراسیون نیز آقای دیویتسون از کشور آمریکا انتخاب شد. برای انتخاب اعضای هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز رقابت بین کشورهای مختلف بود که در نهایت خانم ماری کمپ کلارک از اسکاتلند به عنوان نائب رئیس با 32 رای انتخاب شد و آقای استیو مکوالی از استرالیا با 29 رای، محسن حاجی سعید از ایران با 28 رای، استر بانیکه از آمریکا با 27 رای و خانم روبی روی از کانادا با 22 رای به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی گردیدند.

با انتخاب محسن حاجی سعید که از راهنمایان گردشگری استان یزد و دبیر شورای سیاست گذاری کنواسیون 2017 ایران است، برای اولین بار از ایران یک نماینده در مجامع جهانی گردشگری و فدراسیون راهنمایان گردشگری حضور پیدا می نماید. نمایندگی ایران در هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری تا سال 2019 ادامه دارد. نکته قابل تامل اینجاست که 27 کشور از 32 کشور حاضر در این جلسه به نماینده ایران رای مثبت دادند و از این به بعد اعضای هیات مدیره می بایست به عنوان فردی بی طرف در فدراسیون فعالیت نمایند.

امروز همچنین در رقابتی که بین کشورهای تایلند، آمریکا و گرجستان برای میزبانی نشست بعدی کنوانسیون راهنمایان در سال 2019 برگزار گردید؛ گرجستان توانست میزبانی را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 370

به "ایران عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران عضو هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید