بارزانی در یک سفر رسمی به ترکیه رفت

به گزارش مجله آرنا، رئیس منطقه کردستان عراق در رأس هیأتی به ترکیه سفر نموده و قرار است با مسئولان این کشور ملاقات کند.

بارزانی در یک سفر رسمی به ترکیه رفت

به گزارش گروه سیاسی مجله آرنا، نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق صبح امروز (آدینه) در یک سفر رسمی به سمت ترکیه پرواز کرد.

به نوشته وبسایت شبکه رووداو، علاوه بر بارزانی، کریم شنکالی، رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان، سفین دزیی مسئول اداره روابط خارجی منطقه کردستان و فلاح مصطفی مشاور بارزانی در این سفر او را همراهی می نمایند.

بارزانی قرار است پیش از ظهر با مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه و بعد از ظهر نیز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ملاقات کند

بارزانی روز چهارشنبه در بغداد حضور داشت و با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و برهم صالح و مصطفی الکاظمی و تعدادی از رؤسا و مسئولین احزاب ملاقات کرد.

سفر رئیس منطقه کردستان عراق به ترکیه در شرایطی صورت می گیرد که بعضی از گروه های سیاسی عراقی، اربیل را به تسامح و سکوت در قبال حملات هوایی و زمینی ترکیه به شمال عراق متهم می نمایند. حملاتی که در دو ماه گذشته مناطق شمالی استان دهوک را هدف قرار داده و علاوه بر ده ها کشته و زخمی، موجب آوارگی هزاران نفر شده است.

ترکیه از 14 ژوئن گذشته عملیات گسترده با نام پنجه عقاب و از 17 ژوئن عملیات پنجه ببر را در شمال عراق، با هدف مقابله با عناصر حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) شروع نموده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1119

به "بارزانی در یک سفر رسمی به ترکیه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارزانی در یک سفر رسمی به ترکیه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید