دیوید کامرون قدردان نیکولا سارکوزی در جریان مرگ پدرش است

به گزارش مجله آرنا، نخست وزیر اسبق بریتانیا، یادآور رفتار فوق العاده نیکولا سارکوزی شد که به او یاری نموده بود پدرش را برای آخرین بار پیش از مرگ ملاقات کند.

دیوید کامرون قدردان نیکولا سارکوزی در جریان مرگ پدرش است

به گزارش مجله آرنا به نقل از پرس آسوسیشن، نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری اسبق فرانسه و دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین بریتانیا، طی دوران خود روابط گاها پرتنشی با یکدیگر داشتند؛ مشهورترین برخورد آن ها زمانی بود که سارکوزی در واکنش به نقدها کامرون از منطقه یورو، خطاب به او گفت: فرصت خوبی برای خفه شدن را از دست دادی!

گذشته از این موضوع، کامرون در کتاب جدیدش که آخرِ این هفته منتشر می گردد و دربردارنده تجربیات او در دوران کار دولتی اش است، از یاری های سارکوزی به ایان کامرون، پدرش که در فرانسه گرفتار بیماری بود، سخن به میان آورده است.

ضمناًِ نوشته های کامرون آمده که پدرش در فرانسه احساس مریضی داشت و او که حس می کرد وضعیت پدرش رو به بهبود است، سفر خود به این کشور را لغو نموده بود. او می نویسد: هنگامی که به سوی دفتر نخست وزیری در خیابان داونینگ باز می گشتم، نیکولا سارکوزی به وسیله تلفن خودرو با من تماس برقرار کرد تا بگوید خبر ناخوشی پدرم را شنیده و مسئولان دفترش با پزشکان او، تماس برقرار نموده اند.

کامرون با شنیدن این خبر و پس از ورود به شهر نیس، به یاری هلیکوپتر به سوی بیمارستان مربوطه منتقل می گردد تا پدرش را احتمالا برای آخرین بار ملاقات کند؛ سارکوزی در همان زمان از خانواده نخست وزیر وقت بریتانیا خواسته بود تا در مقر ریاست جمهوری در نزدیکی شهر مارسی فرانسه بمانند.

کامرون در این مورد می گوید: این رفتار فوق العاده بود و هیچ گاه آن را فراموش نخواهم کرد؛ سارکوزی و من همکاری های خوبی داشته ایم، مخصوصا در خصوص لیبی. با این حال منازعاتی نیز وجود داشت که اکثرا در خصوص اتحادیه اروپا بود.

او در ادامه می گوید: اما بدون ابتکار او، نمی توانستم پدرم را پیش از درگذشتش ببینم. این موهبت را هرگز فراموش نخواهم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 283

به "دیوید کامرون قدردان نیکولا سارکوزی در جریان مرگ پدرش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوید کامرون قدردان نیکولا سارکوزی در جریان مرگ پدرش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید