باغشهر تفت ، نار خندان باغ را خنده بر لب می نماید

به گزارش مجله آرنا، انار، همیشه یکی از نمادهای اصیل ایرانی بوده، نماد عشق، برکت، باروری، شهادت و... که در بیشتر آیین های نمایشی و همچنین سینما به کار برده شده است.

باغشهر تفت ، نار خندان باغ را خنده بر لب می نماید

جهت دریافت خدمات معماری ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغشهر تفت، در استان یزد، بهار هر سال، گلنارهای سرخ رنگش را تقدیم چشمان اهالی می نماید تا هدیه طبیعت را با کاغذ کادویی از پروانه ها و زنبورها به آنان پیشکش نموده باشد.

اینجا همان جایی است که محصول باغ های بهم پیوسته انارش را کشورهای زیادی از جهان خریدارند، شهری با جاذبه های تاریخی و طبیعی که به دلیل نزدیکی به شهر یزد، در بیشتر ایام تعطیل سال میزبان گردشگران بسیار است. هرچند باغشهر تفت در دل سرزمین کویری یزد قرار گرفته اما انگار بویی از کویر نبرده؛ حتی بلندترین قله استان، شیرکوه، همیشه با لکه هایی از برف پوشیده است و ییلاقاتش همیشه سبز است تا مأمنی باشد برای خوش گذرانی گردشگران.

کجا بریم؟

باغشهر تفت که از آن به عنوان ریه های شهر یزد نیز یاد می نمایند، به وسعت بیش از شش هزار کیلومتر مربع، در فاصله اندکی از جنوب غربی مرکز استان و در مجاورت ارتفاعات شیرکوه واقع شده است. البته واژه تفت را نیز بعضی به طبق و سبد میوه معنی نموده اند، با اینکه بعضی هم آن را به مفهوم گرم و تفتیده معنی می نمایند.

باغ های سرسبز و سرخ گون انار در دو سوی رودخانه خشکی واقع است اما به میمنت باران های فصلی گاهی با چادر سبزی از گل های قرمز اناری خودنمایی می نماید. تقریباً تفت، جایی شبیه به کاشان شده، همانطور که گردشگران در هنگام گلاب گیران خود را به کاشان می رسانند تا این سنت دیرینه را از نزدیک ببینند، اینجا هم گردشگران و مسافران زیادی همراه انارها می رسند. در واقع این چرخه مالی دو سر برد است چون هم، همه این دیار را با انارش می شناسند و خریدار آنند و هم، تبدیل به مکان درآمدزا در حوزه گردشگری شده.

ریه های یزد

انار همیشه یکی از نمادهای اصیل ایرانی بوده، نماد عشق، برکت، باروری، شهادت و… که در بیشتر آیین های نمایشی و همچنین سینما به کار برده شده است. کمتر باغ ایرانی است که از این درختان بی بهره باشد؛ درختانی که هم قدم با بهار، در باغ ها گلبرگ های آتشین خود را روی زمین می پرانمایند تا فرشی قرمز باشد برای قدوم شاه فصل سال.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 588

به "باغشهر تفت ، نار خندان باغ را خنده بر لب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغشهر تفت ، نار خندان باغ را خنده بر لب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید