بایدن و شی جینپینگ به زودی نشست مجازی برگزار می کنند

به گزارش مجله آرنا، یک منبع آگاه گفت، یک نشست مجازی برای گفت وگوی روسای جمهوری آمریکا و چین طی روزهای آینده برنامه ریزی شده است.

بایدن و شی جینپینگ به زودی نشست مجازی برگزار می کنند

به گزارش مجله آرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگویان کاخ سفید و سفارت چین در واشنگتن از تایید اینکه چنین نشستی میان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای روزهای آینده در دستورکار است یا خیر امتناع کردند.

تبادلات دیپلماتیک پرتنش میان ایالات متحده و چین در اوایل دولت بایدن، متحدان را ناخشنود کرد و مقامات ایالات متحده معتقدند که تعامل مستقیم با شی بهترین راه برای جلوگیری از پیچیده شدن روابط بین این دو اقتصاد بزرگ جهان به سمت درگیری است.

دو طرف گفته اند که روی کلیات برگزاری نشستی مجازی میان بایدن و شی، پیش از پایان سال جاری میلادی توافق کرده اند و این حاصل مذاکرات ماه گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و یانگ جیئچی، دیپلمات ارشد چین است که در زوریخ سوئیس انجام شد.

منابع مطلع ماه گذشته به رویترز گفتند که با توجه به محدودیت های داخلی در چین در ارتباط با کووید و عدم تمایل شی به سفر، واشنگتن در تلاش است تا یک تماس ویدیویی در ماه نوامبر برقرار کند.

در جریان نشست روز دوشنبه، از کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید درباره زمانبندی این نشست مجازی سوالی پرسیده شد و او بار دیگر تکرار کرد که روی کلیات مذاکره بایدن و شی تا پیش از پایان سال جاری میلادی توافق شده است. او گفت، مذاکراتی در سطح کاری برای تایید جزئیات در حال انجام است اما از ارائه جزئیات خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1814

به "بایدن و شی جینپینگ به زودی نشست مجازی برگزار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن و شی جینپینگ به زودی نشست مجازی برگزار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید