با پرتیراژترین جت جنگنده دنیا آشنا شوید

به گزارش مجله آرنا، بال برگشته یا پسگرا، نوعی بال که در آن نوک آن نسبت به ریشه دارای زاویه است و این زاویه اغلب به سمت عقب است. این نوع طراحی باعث تاخیر در ایجاد امواج شاک و بعلاوه کاهش درگ در سرعت های نزدیک و یا بالاتر از صوت می گردد.

با پرتیراژترین جت جنگنده دنیا آشنا شوید

میگ-15 یک هواپیمای تک سرنشینه بود که از یک موتور رولزرویس جریان گریز از مرکز استفاده می کرد که به وسیله دولت بریتانیا فروخته شد و سپس به وسیله شرکت کلیموف شوروی ارتقا یافت. این هواپیما قادر بود به سرعت صوت نزدیک گردد.

با آغاز آزمایش در سال 1948 و آغاز فراوری در سال 1949، داده های موزه ملی هوانوردی دریایی نشان می دهد که میگ-15 یکی از اولین دشمنان هواپیما های غربی با بال های برگشته برای هواپیما های ساخت غرب بود.

در حالی که شوروی 12 هزار فروند از این نوع هواپیما را ساخت، 6 هزار فروند میگ-15 نیز در کشور های دیگر فراوری شد! این هواپیما در نیروی هوایی بیش از 40 کشور مختلف پرواز کرد. میگ-15 به وسیله آرتم میکویان و میخائیل گورویچ طراحی شد و یکی از پیروز ترین جنگنده های جت با بال برگشته بود و در آسمان کره در اوایل جنگ معروفیت زیادی به دست آورد.

پس از ورود میگ-15 به جنگ، تعیین شد که این جنگنده به وضوح نسبت به رجحانن جت های بال مستقیم که به وسیله سایر کشور ها استفاده می شد، رجحان دارد.

منبع: همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2197

به "با پرتیراژترین جت جنگنده دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پرتیراژترین جت جنگنده دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید