با چهره ای جوان تر از سن خود زندگی کنیم

به گزارش مجله آرنا، جوانی موهبتی است که از جانب خداوند به انسان ها هدیه شده، اما متأسفانه نعمتی زودگذر است. همه ی ما دوست داریم پوستی جوان و شاداب داشته باشیم و با گذر عمر خطوط پیری در چهره مان ظاهر نشود. توجه به این نکته بسیار مهم است که هیچ کدام از اعمال جراحی پلاستیک، جلو فرایند پیری را نمی گیرد و با انجام هر یک از روش های جوان سازی فرد تنها می تواند چند سال از سن خود جوان تر به نظر برسد.

با چهره ای جوان تر از سن خود زندگی کنیم

با چهره ای جوان تر از سن خود زندگی کنیم

نویسنده:دکتر مژگان هادیان

جوانی موهبتی است که از جانب خداوند به انسان ها هدیه شده، اما متأسفانه نعمتی زودگذر است. همه ی ما دوست داریم پوستی جوان و شاداب داشته باشیم و با گذر عمر خطوط پیری در چهره مان ظاهر نگردد. توجه به این نکته بسیار مهم است که هیچ کدام از اعمال جراحی پلاستیک، جلو فرایند پیری را نمی گیرد و با انجام هر یک از روش های جوان سازی فرد تنها می تواند چند سال از سن خود جوان تر به نظر برسد.

در چهره ی انسان، پوست و چربی های زیرپوستی، چشم ها و نگاه فرد نقش مهمی در نمایان شدن سن بازی می نمایند. بنابراین به منظور جوان و شاداب نگهداشتن پوست، استفاده از رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی مثل VitC, E، عدم استفاده از سیگار، الکل، لوازم آرایشی غیراستاندارد و جلوگیری از تابش مستقیم اشعه ی آفتاب بسیار مؤثر هستند، اما باید به یاد داشت که با رعایت تمام موارد فوق باز هم پیری اتفاق می افتد!

1-امروزه استفاده از بوتاکس جهت رفع کردن خطوط چهره و کمرنگ کردن چین و چروک های صورت بسیار رواج پیدا نموده است. ما هنگام بروز احساسات از عضلات صورت خود استفاده می کنیم و انقباض عضلات به مرور زمان باعث ایجاد تغییرات دایمی در پوست می گردد. بوتاکس موقتاً عضلات صورت را فلج نموده و باعث می گردد که خطوط چهره کم رنگ تر به نظر برسند. در ابتدا استفاده از بوتاکس با فواصل پنج الی شش ماه و سپس با فواصل بیشتر انجام می گردد.

تزریق بوتاکس عوارض جدی ندارد و سبب بدتر شدن چروک ها بعد از بین رفتن اثر آن نمی گردد، امام چون شخص به چهره ی بدون چروک خود عادت می نماید وقتی اثر بوتاکس از بین می رود، این احساس را دارد که چروک هایش بیشتر شده است. بدترین عارضه ی بوتاکس برای بیمار، افتادگی پلک است که خوشبختانه موقت بوده و حداکثر در مدت بیست تا بیست و پنج روز رفع می گردد. البته در صورتی که تزریق درست انجام گردد احتمال ایجاد چنین موردی خیلی کم است.

تزریق بوتاکس در پیشانی و اطراف چشم باعث رفع شدن خطوط عرض پیشانی، اخم و خطوط اطراف چشم می گردد، گاهی هم با تزریق مناسب می توان گوشه ی ابروها را بالاتر برد که نتایج زیبایی بیشتری در چهره دارد. این کار فقط مناسب افرادی است که فاصله ی چشم و ابروهای شان کم باشد. باید گفت تزریق بوتاکس در سنین پایین تر که هنوز خطوط عمیق در چهره ایجاد نشده هم مناسب است، چون در این موارد اثر پیشگیری نماینده در ایجاد چین و چروک های عمیق خواهد داشت.

محدودیت سنی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد و افرادی که هجده سال به بالا دارند می توانند به منظور زیبایی از این تزریق استفاده نمایند.

2-بسیاری از بیماران هنگام مراجعه به پزشک خود برای رفع شدن چین های خنده درخواست تزریق بوتاکس می نمایند، در حالی که عمیق شدن چین های خنده یا گودی زیر چشم یا فرورفتگی گونه ها به علت کاهش بافت چربی آن منطقه اتفاق می افتد. با افزایش سن یا لاغر شدن فرد چربی های زیرپوست شل شده یا کاهش می یابند. در این موارد استفاده از پرنماینده ها مطلوب است. هم چنین باید گفت استفاده از چربی بدن خود فرد مناسب ترین روش برای پر کردن بسیاری از منطقه ها صورت و دست محسوب می گردد. ژل هایی از جنس هیالورونیک اسید برای حجم دادن لب ها مناسب تر از چربی هستند، ولی برای خط خنده، گونه ها و پر کردن اطراف چشم مناسب ترین ماده چربی بدن خود فرد است. بعد از یک بار تزریق، چهره ی فرد چند سال جوان تر به نظر می رسد و چون هفتاد درصد چربی تزریق شده، بعد از یکسال الی یکسال و نیم جذب می گردد، بنابراین برای به دست آوردن نتیجه ی مطلوب توصیه می گردد بیمار دو تا سه بار تزریق چربی به فواصل یکسال الی یکسال و نیم داشته باشد.

استفاده از چربی، در پشت دست بانوانی که دچار پیری زودرس شده اند راه چاره بسیار مناسبی است که زیبایی مجدد را به دست آن ها برگرداند. هنگام استفاده از پرنماینده هایی مثل بوتاکس هم در دفعات دوم و سوم معمولاً حجم های کمتری از چربی استفاده می گردد و فواصل تزریق هم بیشتر خواهد داشت.

تزریق چربی یا ژل، تحت بی حسی موضعی و بلوک عصبی در مطب انجام می گردد و نیازی به بیهوشی نخواهد داشت. بیمار هم بلافاصله بعد از تزریق می تواند فعالیت های روزمره را انجام دهد.

3-در افراد مسن تر یا افرادی که کاهش وزن شدید دارند، استفاده از پرنماینده ها به تنهایی پاسخگو نیست و لیفت یا کشیدن پوست صورت و دوختن عضلات زیرین به منظور سفت کردن بافت صورت، برترین نتیجه را در زیباتر شدن خواهد داشت. برخی موارد بعد از انجام عمل لیفت صورت می توان از یک نوبت تزریق چربی هم استفاده کرد تا نتیجه ی مطلوب تری حاصل گردد.

4-گاهی بعد از انجام لیفت صورت یا تزریق چربی استفاده از لیزر جهت جوان سازی پوست هم توصیه می گردد. برای افرادی که خطوط پیری عمیق دارند و حتی بعد از تزریق بوتاکس و استفاده از پرنماینده ها همچنان خطوط ریزی روی چهره شان به جای مانده است، استفاده از لیزرهای لایه بردار به منظور بهبود شرایط پوست بسیار مناسب است.

5-بعد از پوست صورت، چشم های فرد دومین بخشی از صورت هستند که چهره ی فرد را جوان یا پیر نشان می دهند. در اثر گذشت زمان چربی های زیرچشم به سمت پایین نزول می نمایند و برای همین باعث می شوند که زیر پلک گود شده و در نتیجه پایین چشم کیسه ی چربی برجسته یی دیده گردد، افتادگی این قسمت پلک فوقانی و پف پشت پلک باعث می گردد نگاه فرد پیرتر به نظر برسد. در کنار تزریق بوتاکس به منظور رفع کردن خطوط اخم و تزریق چربی دور چشم، عمل جراحی بلفاروپلاستی روش مناسبی برای بهبود شرایط نگاه بیمار است. این عمل جراحی به صورت بی حسی موضعی در مطب قابل انجام است و در آن چربی های اضافی پلک بالا برداشته شده، چربی های نزول نموده ی پلک پایین سر جای خود گذاشته می شوند و پوست های اضافه از بین می فرایند. بعد از عمل جراحی مناسب، فرد چندین سال جوان تر از سن واقعی خود به نظر می رسد.

به نظر شما کدام یک از این روش ها یا تلفیقی از آن برای شما مناسب تر است؟

منبع:7روز زندگی، شماره 121.

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1734

به "با چهره ای جوان تر از سن خود زندگی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چهره ای جوان تر از سن خود زندگی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید