بدترین زلزله سیاسی در تاریخ اخیر بریتانیا

به گزارش مجله آرنا، با اعلام نخست وزیری بوریس جانسون، تغییرات عمده ای در کابینه وی ایجاد شده و شمار استعفا، برکناری و اخراج بسیار چشمگیر و بی سابقه بوده است.

بدترین زلزله سیاسی در تاریخ اخیر بریتانیا

به گزارش خبرگزاری مجله آرنا، بدترین زلزله سیاسی در دهه اخیر در کابینه دولت بریتانیا اتفاق افتاده است. به همین دلیل 10 وزیر برکنار شده و 4 وزیر استعفا داده اندقبل از برکنار شدن و دو نفر نیز خود را بازنشسته کردند که در این راستا برکناری وزیر دفاع و خارجه از کابینه بوریس جانسون شدیدترین بخش زلزله سیاسی کابینه محافظه کاران بود. در همین حال لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل، گریگ کلارک وزیر اقتصاد، دامیان هیندز وزیر کار و بازنشستگان، کارن بردالی وزیر فرهنگ،رسانه و دیجیتال، جرمی رایت دادستان عمومی، دیوید ماندل وزیر امور اسکاتلند، جیمز بروکنشایر وزیر امور ایرلند، کارولین نوکس وزیر امور مهاجرت؛ برکنارشدگان کابینه بوریس جانسون هستند.

در اولین موج از تغییرات در کابینه جانسون وزیر دفاع بریتانیا یعنی پنی موردانت برکنار شد. وی به علت حمایت از جرمی هانت و همچنین موضعش درباره نفتکش توقیف شده ایران از سمتش برکنار شد.

در ادامه نیز جرمی هانت وزیر خارجه نیز از سمتش برکنار شد که در ابتدا برخی از رسانه ها به اشتباه اعلام کردند که وی استعفا کرده است. هانت خبر برکناری اش را در توئیترش اعلام کرد و نوشت درک می کند که نخست وزیر جدید نیاز دارد تا تیم جدیدش را انتخاب کند.

در ادامه این بحبوحه ها دومینیک راب شخصی بود که به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب شد و جای هانت را گرفت. وی پیش تر وزیر برگزیت بود که سال گذشته استعفا داد. او همچنین وزیر اول کابینه نیز شد. لازم به ذکر است که وزیر اول در غیاب نخست وزیر، همه کاره محسوب می شود و نفر دوم به شمار می رود.

پست وزیر کشور نیز این باز به یک زن رسید. پریتی پاتل وزیر سابق توسعه بین الملل به شماره 10 داونینگ استریت رفت و جای ساجد جاوید را گرفت. اما این انتصاب خاتمه کار جاوید نبود چرا که بوریس جانسون وی را به عنوان وزیر دارایی منصوب کرد.

همچنین بن والاس، وزیر سابق امنیت با پیشینه نظامی در ایرلند، وزیر دفاع کابینه بوریس جانسون شد. گاوین ویلیامسون وزیر دفاع سابق هم وزیر آموزش کابینه جدید بریتانیا شد. نیکی مورگان نیز وزیر فرهنگ، رسانه، دیجیتال و ورزش و آندره آ لیندسون نیز وزیر اقتصاد، انرژی و صنایع استراتژیک شد.

وزرای دیگر کابینه جانسون که تا کنون مشخص شده اند عبارتند از: مت هنکاک، وزیر بهداشت، آندره آ لیدسام، وزیر تجارت، لیز تراس، وزیر تجارت بین الملل، ترزا ویلی یرز، وزیر محیط زیست. گوین ویلیامسون، وزیر آموزش، آلوک شارما، وزیر توسعهٔ بین الملل، امبر راد، وزیر کار و امور بازنشستگی، استفن بارکلی، وزیر برکسیت، نیکی مورگان، وزیر فرهنگ رسانه و ورزش، رابرت باکلند، وزیر دادگستری.

تصویر زیر کابینه دولت جدید بریتانیا را نشان می دهد که 7 زن در آن حضور دارند که شامل وزیر کشور، وزیر تجارت بین الملل، وزیر فرهنگ، وزیر محیط زیست، وزیر کار،بازنشستگی و امور زنان، وزیر اقتصاد و وزیر در امور مجلس اعیان هستند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 158

به "بدترین زلزله سیاسی در تاریخ اخیر بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین زلزله سیاسی در تاریخ اخیر بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید