بدهی ایران به نمایشگاه های خارجی گردشگری پاک شد

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از تسویه بدهی های ایران با نمایشگاه های خارجی گردشگری اطلاع داد.

بدهی ایران به نمایشگاه های خارجی گردشگری پاک شد

از سفر با تور به کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

علی باقر نعمتی زرگران به مجله آرنا گفت: این بدهیِ سنگین که رقم های متغیری بین 300 تا 500 میلیون تومان را شامل می شد، از دولت قبل باقی مانده بود که در دوره ای مانع و حتی عامل توقف حضور ایران، بویژه بخش خصوصی در بعضی نمایشگاه های بین المللی گردشگری شد و از طرف دیگر مشکلاتی را برای حوزه تبلیغات و بازاریابی ایران بوجود آورد.

او این بدهی ها را به نمایشگاه های بین المللی گردشگری مهمی چون WTM انگلیس،ITB آلمان،BIT ایتالیا و... مربوط دانست و اضافه نمود: درحال حاضر بدهی عمده ای به نمایشگاه های خارجی نداریم، البته ممکن است اختلاف حساب هایی باقی مانده باشد که رقم معین کننده ای نیست و مانع حضور ایران در نمایشگاه های خارجی گردشگری نخواهد شد.

نعمتی سپس درباره برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور رسمی در نمایشگاه بین المللیWTM لندن و حمایت از شرکت کنندگان ایرانیِ آن، با توجه به گشایش سفارتخانه ها و شروع تعاملات سیاسی دو کشور اظهار کرد: بنا داریم با قدرت در نمایشگاه سال آینده انگلستان شرکت کنیم، چرا که WTM نمایشگاهی تخصصی و سطح بالا در گردشگری است که همه دست اندرکاران گردشگری دنیا در آن حضور مقتدرانه ای دارند و بازار دنیای این صنعت محسوب می گردد، متاسفانه ما در چند سال گذشته تحت تاثیر شرایط سیاسی فرصت های زیادی را در بازار دنیای سفر از دست دادیم.

ایران تحت تاثیر تنش های سیاسی، از سال 1387 به بعد حضور رسمی خود را در نمایشگاه بین المللی گردشگری انگلستان خاتمه داد و WTM را از تقویم نمایشگاهی حذف کرد، هرچند در تمام این سال ها شرکت های خصوصی گردشگری ایران با توجه به اهمیت این بازار دنیای و محدود نشدن هویت آن صرفا به کشور انگلستان، کماکان به حضور خود در این فضا ادامه دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 579

به "بدهی ایران به نمایشگاه های خارجی گردشگری پاک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی ایران به نمایشگاه های خارجی گردشگری پاک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید