تور آلمان ارزان: برندنبرگ گیت آلمان، نماد اتحاد ژرمن ها

به گزارش مجله آرنا، برندنبرگ گیت آلمان | Brandenburg gate

برندنبرگ گیت (دروازه برندنبرگ) در شهر برلین یکی از اولین چشم اندازهایی است که وقتی فردی قصد سفر به آلمان میکند، به بازدید از آن تمایل بسیاری نشان می دهد. این بنا نه تنها سمبل شهر برلین، بلکه سمبل این کشوراروپایی نیز محسوب می گردد. دروازه مزبور مزین به گچ بریها و تندیس هایی است که بوسیله گتفرید شادو طراحی شده اند که تم بیشترانها برگرفته از داستانهای حماسی هراکلیس است. با خبرنگاران همراه شوید:

تور آلمان ارزان: برندنبرگ گیت آلمان، نماد اتحاد ژرمن ها

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به نوعی تاریخ آلمان در این منطقه از این کشور شکل گرفته است، بطوریکه در ادوار گوناگون تاریخ این سرزمین برندنبرگ گیت نقش برجسته ایی را در شکل گیری رویدادهای تاریخی این کشور بازی نموده است. این جغرافیا از کشور آلمان هم گویای گذشته متلاطم این کشوراست و هم روایتگر دستاوردهای پیروزیت آمیز پیشین این کشور است که از نظر اهمیت تاریخی در آلمان مثالی برای آن یافت نمی گردد.

معماری برندنبرگ گیت

فریدریک ویلهلم فردی است که این اثر تاریخی را بنا نهاده است و کارل گتهارد لانگهانس معمار این بنا را در سال 1791 میلادی طراحی نموده است. این ساختمان قدیمی بر روی زمین دروازه قبلی آن ساخته شده است که روزگاری جاده برلین به شهر برندنبرگ آندرهاول بوده است.

طراحی براندنبرگ گیت الهام گرفته شده از بنای تاریخی آکروپلیس آتن است . برندنبرگ گیت دروازه ورود به بلوار اونتردن لیندن در گذشته بود که به کاخ در حال حاضر بازسازی شده پادشاهان پروس(نام قدیم آلمان) منتهی می شد. این بنا متشکل از 12 ستون است که در هریک از طرفین دروازه شش ستون وزن دروازه را تحمل می نمایند. ارتفاع هر یک ازاین ستون ها به 15 متر میرسد.

ناپلئون و مجسمه الهه ویکتوریا

این بنای تاریخی مزین به مجسمه کادریگا می باشد. این مجسمه ارابه ایی دارد با چهار اسب و ویکتوریا الهه بالدار پیروزی آن را راهنمایی میکند. این مجسمه الاهه پیروزی داستان جالبی نیز دارد. در دوران جنگ های ناپلئونی در سال 1806 میلادی وفتی ارتش فرانسه پیروز به شکست ارتش پروشیا می گردد، سربازان ناپلئون مجسمه کادریگا را به عنوان غنیمت جنگی به فرانسه حمل مینمایند. هرچند سالیان زیادی از ماندن این مجسمه در فرانسه سپری نمیگردد، به علت انکه قوای پروشیا در سال 1814 پیروز به بازگردان دوباره مجسمه با پیروزی علیه فرانسویها می شوند.

آقای گورباچف! این دیوار را تخریب کنید

برندنبرگ گیت در طول جنگ سرد از ان جهت که سمبل جدایی بین برلین و بقیه آلمان بود معروفیت بدی برای خود رقم زد. این دروازه بین آلمان غربی و شرقی نهاده شده بود و جزئی از دیوار برلین محسوب می شد. وقتی جان اف کندی در سال 1963 از برندنبرگ گیت در دیدارش از آلمان غربی بازدید می کرد، کمونیستها بنرهای قرمز رنگی را در طول دروازه پهن نموده بودند تا رییس جمهور امریکا نتواند شرق دروازه را رویت کند. رونالد ریگان در خصوص این دروازه تاریخی نطقی بسیار به یادماندنی دارد:

اقای گورباچف دبیر کل حزب کمونیست اگر شما جدا در پی صلح هستید، اگر کامیابی اتحاد جماهیر شوروی و اروپای شرقی را دنبال میکنید اگر در پی آزادی هستید به سوی این دروازه قدم بردارید! اقای گورباچف این دروازه را بازکنید! اقای گورباچف این دیوار را تخریب کنید!

در سال 1989 یک انقلاب صلح جویانه به دوران جنگ سرد خاتمه داد. مجموعه ایی از رخدادهای شگفتی آور باعث شد، دیوار بزرگ برلین بوسیله مردم نابود گردد. هزاران برلینی از شرق و غرب آلمان پس از چندین دهه برای اولین بار یکدیگر را در دیوار برلین دیدار کردند. آنها از دیوار بالا رفتند و همانجا نظاره گر کنسرت زنده دیوید هاسلهوف شدند. صحنه های اطراف دیوار به طرز مشهودی تحت پوشش گسترده خبرگزاریهای خارجی نهاده شد.

برندنبرگ گیت در دوره کنونی

با فرو ریختن دیوار برلین، آلمان دو شقه شده دوباره با هم متحد شدند. بعد از بازگشایی برندنبرگ گیت از آن بعنوان سمبل آلمان تازه یاد می گردد. بازسازی این بنا بین سالهای 20002-2000 بوسیله بنیاد بازسازی و نگهداری بناهای برلین انجام پذیرفت.

ماکس لیبرمن هاس و هاس سامر ساختمانهایی می باشند که در سمت چپ و راست برندنبرگ گیت احداث شده اند. طراحی و سبک این ساختمانها الهام گرفته شده از سبک معماری معماردرباری ان دوران به نام فریدریش اگوست استولر است. ضمناً این مکان تاریخی در همسایگی سفارتخانه های فرانسه و ایالات متحده است.این بنا 26 متر ارتفاع دارد و 65 متر عرض ان است.

براندنبرگ گیت مشرف به میدان پریزر است که به عنوان یکی از چشم نوازترین میدان های شهربرلین محسوب می گردد. پریزر پلاتس به افتخار تصرف پاریس در سال 1814 به وسیله نیروهای متفقین مخالف ناپلئون به نام مرکز فرانسه یعنی پاریس نامگذاری شد. در اواخر جنگ جهانی دوم ساختمان های اطراف این میدان تاریخی به طور کلی ویران شدند. بازسازی این مکان مجلل تنها در دهه 1990 پس از ادغام دوآلمان شروع شد. ساختمانهای بازسازی شده شامل خانه های محلی زیبا ، هتل پنج ستاره آلدون و سفارتخانه ها اطراف می باشد. سالانه حدود یک میلیون نفر برای جشن سال نو میلادی به این مکان سرازیر می شوند که مملو از اجراهای زنده موسیقی و آتش بازی است. این دروازه 5 راهرو دارد. راهروی مرکزی که پهن ترین این راهروها بوده است مختص خانواده سلطنتی بوده است. راهروهای کناری برای خانواده های اریستوکرات یا ثروتمند طراحی شده بودند. در حالیکه شهروندان معمولی فقط اجازه داشتند که تنها از راهروهای بیرونی استفاده نمایند.

بعلاوه جشنواره نور برلین ازجمله رویدادهایی است که سالانه در ماه اکتبر اتفاق می افتد. برای یک یا دو هفته، اماکن مشهور مانند براندنبرگ گیت، کلیسای جامع برلین یا ستون پیروزی برلین اکنده از صحنه های نور و هنر نورپردازی است.

منبع: berlin.de

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1899

به "تور آلمان ارزان: برندنبرگ گیت آلمان، نماد اتحاد ژرمن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: برندنبرگ گیت آلمان، نماد اتحاد ژرمن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید