بی نظمی ضربان قلب را پیگیری کنید

به گزارش مجله آرنا، یک متخصص قلب و عروق در همدان بر معاینات دوره ای قلب تأکید کرد و گفت: بیماری های قلبی در صورت تشخیص زودرس قابل درمان هستند.

بی نظمی ضربان قلب را پیگیری کنید

دکتر محسن قراخانی توضیح داد: هنگامی که فرد دچار سکته های قلبی می گردد در گذشته علامت هایی داشته که نسبت به آن علائم بی تفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه بعضی افراد دارای ریسک فاکتورهای ابتلا به بیماری های قلبی هستند، توضیح داد: این گونه افراد باید پیگیر معاینات دوره ای قلب خود باشند به اسم مثال افراد سیگاری، مبتلایان به دیابت، افراد کم تحرک و چاق، افراد با سابقه فشار خون فامیلی، کلسترول بالا و افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ریسک ابتلا به بیماری قلبی در آنها بیشتر است، بنابراین توصیه می گردد این افراد نسبت به معاینات دوره ای قلب خود بی تقاوت نباشند.

دکتر قراخانی ادامه داد: اگر فردی سابقه خانوادگی بیماری قلبی داشته باشد یا مبتلا به فشار خون و دیابت باشد، باید بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشد و نسبت به معاینات دوره ای قلب خود هم اقدام کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در پاندمی کروناویروس قرار داریم، توضیح داد: در حال حاضر بیماری واگیر کرونا ویروس بیشترین درگیری را در بین انسان ها به خود اختصاص داده است، اما در بین بیماری های غیر واگیر بیماری های قلبی و عروقی در رأس قرار دارند که تمامی افراد در دوران میانسالی باید بیشتر مراقب سلامتی قلب خود باشند.

این متخصص برترین دوره چکاب قلب در آقایان را 40 سالگی و خانم ها را 50 سالگی دانست و گفت: خانم ها بعد از خاتمه دوران عادت ماهانه و آغاز دوره یائسگی مستعد ابتلا به انواع بیماری ها می شوند، بنابراین توصیه می گردد افراد به صورت دوره ای قلب خود را به وسیله پزشک متخصص آنالیز نمایند.

وی بر اهمیت آموزش و تأثیر آن بر سلامتی افراد اشاره و اضافه نمود: آگاهی بخشی به جامعه و تشویق شهروندان به آنالیز و معاینه های دوره ای و تشویق مردم بر مصرف غذاهای سالم در سلامت جسمی افراد بسیار مؤثر است.

دکتر قراخانی با بیان اینکه آریتمی قلب یک اصطلاح علمی مبنی بر بی نظمی ضربان قلب محسوب می گردد، تأکید کرد: هر گونه بی نظمی در ضربان قلب می تواند ناشی از یک استرس ساده بوده یا ناشی از یک بیماری در قلب باشد.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل قلبی در صورت مراجعه به موقع به راحتی درمان و کنترل می شوند، ادامه داد: بی نظمی ضربان قلب می تواند علامت وجود یک بیماری در قلب باشد که افراد نباید نسبت به این نوع ضربان و تپش های قلب بی تفاوت باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1744

به "بی نظمی ضربان قلب را پیگیری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی نظمی ضربان قلب را پیگیری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید