ترامپ: کره شمالی را به دقت زیر نظر داریم

به گزارش مجله آرنا، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه فعالیت ها در کره شمالی را به دقت زیر نظر گرفته اند، گفت اگر پیونگ یانگ به دنبال انجام کاری باشد، بسیار ناامید می گردد.

ترامپ: کره شمالی را به دقت زیر نظر داریم

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، همزمان با افزایش تنش ها با کره شمالی، گفت واشنگتن به دقت اعمال و رفتار پیونگ یانگ را زیر نظر گرفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترامپ بامداد سه شنبه طی جلسه ای در کاخ سفید، با بیان اینکه آمریکا به دقت کره شمالی را زیر نظر دارد، شرح داد: اگر کره شمالی چیزی را زیر سر داشته باشد، واقعا از آنها ناامید و ناراضی می شوم، ولی خب ما از پس آن بر می آییم.

در همین حال، استفن بیگون فرستاده ویژه ترامپ در امور کره شمالی روز دوشنبه وارد سئول شد تا به زعم تحلیلگران و کارشناسان، مذاکرات با پیونگ یانگ در مورد خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را احیا کند.

روز شنبه بود که رسانه دولتی کره شمالی از انجام دومین آزمایش مهم در سایت موشکی سوهائی خبر داده و گفت از آن برای از نتایج این آزمایش برای تقویت بازدارندگی استراتژیک هسته ای خود استفاده می نمایند. (جزئیات بیشتر)

رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا انتها امسال میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا محدوده زمانی برای گفت وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا مشخص شد، انتها امسال است.

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه ای نداشت. پس از آن دور دوم مذاکرات میان رهبران این دو کشور در پایتخت ویتنام برگزار گردید که آن نیز به شکست ختم شد. بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره ملاقات کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 550

به "ترامپ: کره شمالی را به دقت زیر نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: کره شمالی را به دقت زیر نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید