سئول برای بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکره دست به دامن چین شد

به گزارش مجله آرنا به نقل از اسپوتنیک، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی حین ملاقات با وانگ ئی وزیر خارجه چین که به سئول سفر نموده است؛ ابراز امیدواری کرد که پکن به حمایت از فرایند صلح در شبه جزیره کره و کوشش ها در راستای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ ادامه دهد.

سئول برای بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکره دست به دامن چین شد

ملاقات میان مون و وانگ 40 دقیقه طول کشید و طی آن، رئیس جمهور کره جنوبی از ضرورت ازسرگیری گفتگوها با کره شمالی در کوتاه ترین فرصت ممکن سخن گفت و بر نقش چین برای بازگرداندن پیونگ یانگ به میز مذاکره تاکید نمود.

این ملاقات در حالی صورت گرفت که پیونگ یانگ در حدفاصل شنبه تا چهارشنبه گذشته، 2 آزمایش موشکی انجام داد که مورد اول شامل پرتاب نوع جدیدی از موشک های کروز و مورد دیگر، شامل پرتاب دو موشک بالستیک به داخل دریای ژاپن بود که بُرد آنها به 800 کیلومتر و ارتفاع پروازی شان به 60 کیلومتر می رسید.

از یک سال مانده به انتها ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در طول دوران زمامداری اش سه بار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ملاقات کرد (دو ملاقات رسمی و یک ملاقات در مرز دو کُره)؛ مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ به بن بست خورده و دولت جو بایدن دموکرات هم به رغم ادعاها مبنی بر باز گذاشتن باب دیپلماسی، هنوز هیچ اقدام محسوسی در زمینه احیای مذاکرات انجام نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1715

به "سئول برای بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکره دست به دامن چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول برای بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکره دست به دامن چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید