کوشش پیونگ یانگ برای نفود به سپر دفاعی ژاپن

به گزارش مجله آرنا، کره شمالی روی تسلیحات جدیدی کار می نماید که میخواهد با آنها، به سپر دفاعی موشکلی ژاپن نفوذ کند.

کوشش پیونگ یانگ برای نفود به سپر دفاعی ژاپن

به گزارش رویترز، وزیر دفاع ژاپن سه شنبه به روند غیرمعمول آزمایش های اخیر کره شمالی اشاره نموده و گفته بعضی از مسیرهای غیرمعمولی که در این آزمایش ها مشاهده شده در همین راستاست.

تاکشی ایاوا وزیر دفاع ژاپن همچنین گفته است که راکت هایی که اخیرا کره شمالی آزمایش نموده، در واقع یک نوع موشک بالستیک برد کوتاه جدید هستند. آزمایش های مکرر اخیر کره شمالی، باعث نگرانی همسایگان این کشور شده است. با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، این آزمایش ها را کم اهمیت جلوه داده و گفته است که از نظر او، کیم جونگ اون با این آزمایش ها، هیچ تعهدی را نقض ننموده است.

آخرین آزمایش پیونگ یانگ، در روز شنبه و یک روز بعد از آن انجام گرفت که سئول بیان کرد از یک پیمان اطلاعاتی با توکیو کنار می کشد. روابط کره جنوبی و ژاپن اخیرا به خاطر اختلافات تجاری، پرتنش شده است.

ژاپن و آمریکا سامانه های دفاع موشکی پیشرفته ای در دریای ژاپن مستقر نموده اند. این سامانه می تواند موشک های متخاصم را در آسمان نابود کند. با این حال این سامانه ها، مسیرهای متعارف موشکی را رصد می نمایند و هرگونه حرکت غیرمعمول موشک ها، می تواند کارآمدی آنها را کم کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 203

به "کوشش پیونگ یانگ برای نفود به سپر دفاعی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش پیونگ یانگ برای نفود به سپر دفاعی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید