ماهاتیر محمد: قراردادهای چند میلیاردی با چینی ها را لغو می کنیم ، ترامپ در 24 ساعت نظر خود را تغییر می دهد

به گزارش مجله آرنا، نخست وزیر مالزی از لغو بعضی قراردادهای این کشور در دوره نخست وزیر سابق با شرکتهای چینی اطلاع داد.

ماهاتیر محمد: قراردادهای چند میلیاردی با چینی ها را لغو می کنیم ، ترامپ در 24 ساعت نظر خود را تغییر می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد که میخواهد پروژه های زیربنایی چند میلیارد دلاری با شرکتهای چینی که در دوره نجیب رزاق، نخست وزیر پیشین امضا شده را لغو کند. وی همچنین رفتار دولت میانمار با مسلمانان روهینگیا را کاملا ناعادلانه خواند.

ماهاتیر محمد این اظهارات را در مصاحبه با آسوشیتدپرس و چندین روز پیش از سفر خود به پکن انجام داد. ماهاتیر گفت که وی میخواهد روابط خوب خود با چین را حفظ نموده و تا زمانی که منافع مالزی حفظ گردد، از سرمایه گذاری های این کشور استقبال می نماید.

با اینحال وی سخت ترین مواضع را در قبال یک پروژه راه آهن و خط لوله انرژی چین در ساحل شرقی مالزی اتخاذ نموده است. این قرارداد در زمان نخست وزیری نجیب رزاق امضاء شده بود. رزاق درحال حاضر به دلیل فساد اقتصادی تحت بازپرسی پلیس قرار گرفته است.

رزاق درباره این پروژه ها گفت: به نظرم نیازی به این پروژه ها نداریم. به نظر ما آنها حیاتی نیستند. بنابراین اگر بتوانیم، مایلیم که آنها را لغو کنیم.

انتقاد ماهاتیر محمد علیه رهبران غربی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز کشیده شد و همانند مصاحبه سال گذشته که خود که ترامپ را فردی دمدمی مزاج خوانده بود گفت: تا کنون ترامپ چیزی نشان نداده که نظر من تغییر کند. او در 24 ساعت نظر خود را تغییر می دهد. منظورم این است که توافق با هرفردی که تصمیم قطعی خود را نگرفته سخت است.

با اینحال وی گفت که همچنان مالزی از سرمایه گذاری آمریکا به ویژه در صنایع فن آوری برتر استقبال می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 429

به "ماهاتیر محمد: قراردادهای چند میلیاردی با چینی ها را لغو می کنیم ، ترامپ در 24 ساعت نظر خود را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهاتیر محمد: قراردادهای چند میلیاردی با چینی ها را لغو می کنیم ، ترامپ در 24 ساعت نظر خود را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید