معین ترکیب شورای عالی مسکن

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس ترکیب شورای عالی مسکن به منظور برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در حوزه مسکن را معین کردند.

معین ترکیب شورای عالی مسکن

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز طرح جهش فراوری و تامین مسکن، با ماده 2 این طرح با 167 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 2 آمده است: شورای عالی مسکن به منظور برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در حوزه مسکن، با ترکیب زیر تشکیل می شود:

1- رئیس جمهور (رئیس شورا)

2- معاون اول رئیس جمهور (نائب رئیس)

3- وزیر راه و شهرسازی (دبیر شورا)

4- وزیر نیرو

5- وزیر کشور

6- وزیر صنعت، معدن و تجارت

7- وزیر امور مالی و دارایی

8- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

9- رئیس کل بانک مرکزی

10- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

11- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

12- یک نفر از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون و انتخاب مجلس(به عنوان ناظر)

13- وزیر جهاد کشاورزی

14- وزیر نفت.

همچنین در تبصره (1) این ماده آمده است: وزارت راه و شهرسازی موظف است حداکثر تا 3 ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، طرح جامع مسکن را بازنگری نماید و به تصویب شورای عالی مسکن برساند.

مطابق تبصره (2) ماده مذکور جلسات این شورا در غیاب رئیس شورا، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مصوبات آن توسط رئیس جمهور ابلاغ می شود.

در تبصره (3) ماده 2 طرح جهش فراوری و تأمین مسکن دبیر شورا حسب مورد و متناسب با موضوعات جلسه مجاز است نسبت به دعوت از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی غیر عضو جهت حضور بدون حق رای در جلسه شورا اقدام نماید.

همچنین نمایندگان با الحاق یک عبارت به ماده (2) طرح جهش فراوری و تأمین مسکن پیشنهادی از سوی نصرالله پژمانفر با 170 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که متن آن به توضیح زیر است: وزارت کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی متناسب با منابع در اختیار صندوق ملی مسکن، شیوه نامه نحوه بهره مندی پلکانی خانوار متقاضی استفاده از یک یا چند مورد از حمایت های موضوع قانون را بر اساس دهک بندی درآمدی سازگار شده با هزینه های زندگی در مناطق مختلف کشور بر مبنای اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و با اولویت خانوارهای دارای حداقل 3 فرزند زیر 25 سال در دهک های پایین درآمدی، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و رزمندگان معسر تهیه و به تصویب شورای عالی مسکن برساند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1417

به "معین ترکیب شورای عالی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین ترکیب شورای عالی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید