توزیع بیش از 4000 نهال شناسنامه دار در کرج

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/البرز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: نهالستان های سنتی باید با استفاده از الگوهای پیروز تولید و تغییر زیرساخت ها به تولید ارقام تجاری و به روز دنیا بپردازند.

توزیع بیش از 4000 نهال شناسنامه دار در کرج

اسماعیل صارمی در گفت و گو با مجله آرنا، با اشاره به سال جهش تولید و تغییرات اقلیمی کشور و لزوم افزایش بهره وری تولید باغ ها، گفت: نهالستان های سنتی باید با استفاده از الگوهای پیروز تولید و تغییر زیرساخت ها به تولید ارقام تجاری و به روز دنیا بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط نهالستان 60 هکتاری کرج، اضافه کرد: این نهالستان به عنوان نهالستان نمونه کشوری در سال گذشته انتخاب شده و ضروری است تا نهالستان های سنتی و کوچک با تجمیع و با استفاده از الگوهای پیروز از جمله این نهالستان به سمت ساخت نهالستان های بزرگ و مکانیزه حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد باغ های جدید با نهال های اصلاح شده و شناسنامه دار، گفت: در شهرستان کرج 4420 اصله نهال اصلاح شده و شناسنامه دار در بخش های آسارا و مرکزی کرج برای ایجاد باغ های جدید توزیع شده است.

صارمی گفت: برای اجرای پروژه ایجاد باغ و مزرعه گیاهان داروئی 420 اصله نهال گردوی پیوندی، 400 اصله نهال بادام و 3600 اصله نهال گل محمدی بی خار بیین کشاورزان متقاضی در این دو بخش توزیع شده است.

وی توضیح داد: با مساعد شدن شرایط جوی کاشت نهال های توزیع شده با نظارت کارشناسان این مدیریت و بر اساس دستورالعمل های فنی آغاز خواهد شد.

وی توضیح داد: شهرستان کرج در مجموع دارای 505 هکتار نهالستان است که این نهالستان ها سالانه 9.9 میلیون اصله نهال تولید می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 880

به "توزیع بیش از 4000 نهال شناسنامه دار در کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بیش از 4000 نهال شناسنامه دار در کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید