فراوری حدود 11 هزار و 500 تن تخم مرغ

به گزارش مجله آرنا، سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دنیا کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سالانه حدود 11 هزار و 500 تن تخم مرغ در واحد های مرغداری استان فراوری و روانه بازار مصرف می گردد.

فراوری حدود 11 هزار و 500 تن تخم مرغ

فرهاد زنگنه سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دنیا کشاورزی استان کرمانشاه گفت : این اندازه تخم مرغ از 18 واحد مرغداری تخمگذار استان به ظرفیت 800 هزار قطعه سالانه فراوری می گردد که این اندازه کفاف مصرف استان را ندارد.

وی افزود: اندازه احتیاج تخم مرغ استان روزانه 65 تن است که از این اندازه هم اکنون 33 تن در داخل استان فراوری و مابقی از دیگر استان های کشور وارد می گردد.

سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دنیا کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه افزایش فراوری تخم مرغ در برنامه های این مدیریت واقع شده است، اضافه نمود: هم اینک یک واحد 120 هزار قطعه ای تخمگذار در استان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که پیش بینی می گردد تا انتها سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

زنگنه تاکید نمود: علاوه بر این 2 واحد 40 و 60 هزار قطعه ای نیز هم اکنون در حال احداث است که در آینده وارد مدار فراوری خواهد شد.

وی سرانه مصرف تخم مرغ در استان را به اندازه سرانه کشور و به میزان 12 کیلوگرم در سال خاطرنشان کرد و اضافه نمود: ترویج مصرف تخم مرغ و بعلاوه بهبود شرایط این پروتئین مالی و با کیفیت در سفره غذایی مردم از برنامه های این مدیریت است.

زنگنه یادآور شد: امروز به مناسبت گرامیداشت روز دنیای تخم مرغ با شعار مصرف تخم مرغ برای زندگی بهتر مراسمی به صورت نمادین برای ترویج مصرف تخم مرغ در یکی از مدارس شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان های استان برگزار گردید.

وی افزود: در این مراسم که با همکاری آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، صدا و سیما، خبرگزاری ها، دامپزشکی و اتحادیه مرغداران استان برگزار می گردد ضمن نواختن زنگ صبحانه با تخم مرغ، ساندویچ تخم مرغ نیز در بین دانش آموزان این مدرسه توزیع شد تا دانش آموزان با ارزش تغذیه ای تخم مرغ آشنا شوند.

سرپرست مدیریت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دنیا کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه هر فرد سالم باید روزانه یک عدد تخم مرغ در وعده غذایی خود مصرف کند یادآور شد: حتی برای بیماران نیز مصرف سه عدد تخم مرغ در هر هفته توصیه شده است.

وی تاکید نمود: شهروندان در صورت استفاده از تخم مرغ از مصرف آن با غذا های چرب و روغن خودداری نموده و ترجیحا به صورت آب پز آنرا میل نمایند .

مجله آرنا کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2074

به "فراوری حدود 11 هزار و 500 تن تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری حدود 11 هزار و 500 تن تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید