جزیره دراماتیک سنتورینی در یونان

به گزارش مجله آرنا، جزیره سنتورینی -Santorini- که با نام ترا-Thera- شناخته می گردد در200 کیلومتری کشور یونان در دریای اژه قرار گرفته است. جمعیت این جزیره کمتر از 15000 نفر می باشد و به خاطر محلی که جزیره واقع شده و رنگ خانه های آن معروف شده است.

جزیره دراماتیک سنتورینی در یونان

برای دریافت خدمات خرید ملک در یونان با ما همراه شوید و به راحتی نه تنها اقامت اروپا را بدست بیاورید بلکه گامی در جهت دریافت شهروندی اروپا بردارید.

جزیره سنتورینی در اصل یک جزیره آتشفشانی است که در گروه جزایر سایکلد - Cyclades - قرار گرفته است. این جزیره بین جزایر لوس (Los) و آنافی (anfafi) قرار گرفته است. جزیره سنتورینی برای مناظر زیبا و بدیع و دراماتیکش شهرت دنیای دارد به ویژه صحنه غروب خورشید که از این صحنه دیده می گردد.

جزیره سنتورینی نمای بسیار زیبایی دارد و از نظر جغرافیایی بی نظیر است که هرکس حداقل یک بار در زندگی اش باید آنرا ببیند علیرغم موج عظیم توریستهایی که در این جزیره ازدحام می نمایند. درطول قرنها , یونانیان روستاهایی را بر لبه های تیز آتشفشانهای بلند سانتورینی بنا می کردند. این اجتماعهای فریبنده همراه با نماهای نفس گیراز تخته سنگهای صاف و خلیج آبی عمیق به سانتورینی زیبایی ای می بخشد که همگان را شیفته این منظره ها میسازد. چنانکه امروزه معلوم شده است جزیره سانتورینی در 3500 سال پیش پدید آمده هنگامیکه آتشفشان عظیمی فوران نموده بیشتر قسمتهای جزیره امروزی را به بیرون ریخته است .

تعدادی از مردم عقیده دارند که ترا شهر افسانه ای گمشده آتلانتیس بوده است. انفجار باعث شده بود که گودال بزرگی در وسط جزیره بوجود آید . این گودال اندکی بعد هنگامیکه آبهای دریای اﮋه به درون آن جریان یافتند به صورت خلیجی درآمد.

اما اگر بخواهیم از دیدنی های جزیره سنتورینی صحبت کنیم باید بگوییم سنتورینی یکی از شگفتی های طبیعی بزرگ دنیا است و جاذبه اصلی آن چشم انداز و دورنمای دریایی آن از جزیره است. پیکربندی جزیره به صورت تقریبا نیم دایره است که در نتیجه انفجار عظیم آتشفشانی که احتمالا در حدود 1630 سال قبل از میلاد اتفاق افتاده است به وجود آمده است، بعضی بر این باورند که این رویداد یعنی رخداد آتشفشان الهام بخش اسطوره آتلانتیس شد.

آنچه که امروزه جزیر ه ای با مناظر زیبا به نام سنتورینی را در سرزمین های یونان به وجود آورده حاصل فعالیت هایی آتشفشانی است که طی سال ها اجرا شده است. جاذبه های سنتی این جزیره را خانه های سفید با گنبدهایی آبی رنگ تشکیل می دهند که بر روی صخره های شیب دار ساخته شده اند. گردشگران می توانند با عبور از راه های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی لذتی همیشگی را همراه با احساس قدم نهادن روی گدازه های جاری شده از دل اقیانوس تجربه نمایند. در این بین، شاخص ترین وجهه این جزیره، خاصیت شاعرانه بودن آن است که منجربه جذب زوج های جوان به این منطقه شده است.

منبع: سفرگو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 605

به "جزیره دراماتیک سنتورینی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره دراماتیک سنتورینی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید