خانم خواننده جوان و محبوب پرده از راز بیماری اش برداشت

به گزارش مجله آرنا، حتما مفاهیمی، چون بادی شیمینگ (Body Shaming) و سایبر بولییینگ (Cyber bullying) به کرات به گوشتان خورده است. با توسعه فضای مجازی و همه گیری شبکه های اجتماعی دیگر توهین به دیگران یا تمسخر و تحقیر ظاهرِ افراد مانند قبل هزینه ای در بر ندارد و گاه همین موضوع باعث می گردد فراموش کنیم هنوز نظرات منفی و پر از نفرت ما، پیامد و تاثیری به همراه خواهد داشت.

خانم خواننده جوان و محبوب پرده از راز بیماری اش برداشت

به گزارش بهترین ها، در این مقاله البته قرار است نگاهی به صحبت های نو سلنا گومز بیندازیم. خواننده و موزیسینی که چند سال قبل در اوج جوانی خبردار شد به یک بیماری نسبتا سخت مبتلاست و در طول این سال ها مصرف دارو های مختلف بار ها و بار ها ظاهر این چهره مشهور را تحت تاثیر قرار داده است.

سلنا گومز در این صحبت ها به تاثیر دردناک باخبر شدن از ابتلا به بیماری لوپس اشاره می نماید و شرح می دهد چگونه این بیماری و عوارض داروهایش باعث شده به هدفی برای نظرات نفرت جویانه با محتوای بادی شیمینگ تبدیل گردد.

برای یادآوری باید گفت سلنا گومز در سال 2014 متوجه شد به یک بیماری سیستم ایمنی مبتلاست و همین موضوع باعث شد مجبور گردد سه سال بعد یعنی در سال 2017، تن به عمل پیوند کلیه بدهد.

در طول سال گذشته وزنِ سلنا به خاطر بیماری و عوارض دارو ها افزایش پیدا کرد و همین موضوع کافی بود تا او به کرات به وسیله کاربران مختلف به خاطر ظاهرش تمسخر و تحقیر گردد. برای نمونه وقتی یک عکاس پاپاراتزی در سال 2018 عکسی بدون اجازه از او منتشر کرد و تقریبا همه به مسئله افزایش وزن او واکنش نشان دادند، سلنا در پستی شرح داد:

افسانه ای به نام زیبایی- وسواسِ داشتن هیکل بی نقص که باعث می گردد یک زن مدرن در چرخه ای بی سرانجام از ناامیدی، توجه به خود و البته نفرت از خود قرار بگیرد و مایوسانه کوشش کند تا به استاندارد های غیرممکن جامعه از بدن بی نقص دست پیدا کند. من انتخاب کردم تا از خودم و بدنم مراقبت کنم تنها به این علت که خودم می خواهم و نه به این علت که می خواهم چیزی را به کسی ثابت کنم.

سلنا در اپیزود نوِ سریالِ شبکه اپِل تی وی پلاس با نام Dear … درباره اولین لحظات باخبر شدن از بیماری حرف زد. ظاهرا این خواننده بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای و برای موضوعی کاملا غیرمرتبط به چشم پزشک مراجعه می نماید و به خاطر فشار خون بسیار بالایش در اتاق مراقبت های ویژه بستری شده و با خبر می گردد سیستم ایمنی بدنش دچار اشکال است.

انگار بدنم داشت از درون با خودش می جنگید و این سورئال ترین بخش ماجرا بود. من هیچ وقت احساس خستگی و یا ضعف نداشتم. من جوان بودم و کاملا احساس سلامتی می کردم. دقیقا به همین دلایل بود که وقتی از پزشکم شنیدم که می گفت ممکن بود روی استیج و در حال انجام سکته کنم و بمیرم، برایم قابل هضم نبود. انگار نمی خواستم باور کنم و انگار دوست نداشتم بپذیرم.

وزن من به خاطر مصرف بعضی دارو ها مرتبا بالا و پایین می رفت و همیشه در حال تغییر بود؛ و نیازی به گفتن نیست که بسیاری از مردم انگار بهانه مورد نیازشان را یافته بودند. انگار انتظار می کشیدند تا بالاخره موضوعی برای پایین کشیدن من پیدا نمایند و حالا من به خاطر افزایش وزنِ ناشی از بیماری تحقیر می شدم.

سلنا درباره پست هایش در شبکه های اجتماعی در همین دوره و درباره ظاهرش می گوید:دروغ می گفتم. آنلاین می شدم و عکسی از خودم پست می کردم و به همراهش می نوشتم کامنت ها و نظرات منفی اهمیتی ندارد و من آن ها را نمی پذیرم و هیچ اثری روی من ندارد و در همان حال در اتاقم آن قدر اشک می ریختم که دیگر جایی را نمی دیدم. فکر می کردم هیچکس سزاوار شنیدن چنین حرف هایی نیست.

سلنا ادامه می دهد:من آن دروغ ها را می گفتم، چون دوست نداشتم افراد دیگری که شرایطی مشابه من دارند اذیت شوند. دوست نداشتم آن ها هم به خاطر ظاهرشان تحقیر شوند و به خاطر چیزی که هستند یا دوست دارند باشند آزار ببینند در نتیجه تظاهر می کردم این تحقیر ها اثری روی من ندارد.

این خواننده و بازیگر 30 ساله آمریکایی، چند وقت قبل در ویدئویی در تیک تاک با هوادارانش درباره تغییرات وزن بدنش حرف زد:یادتان باشد که دارو هایی که مصرف می کنم به شدت برای من مهم و حیاتی هستند و من عقیده دارم همین دارو ها به من یاری خواهند کرد. سلنا درحالی که احساساتی شده بود و نمی توانست جلوی اشک هایش را بگیرد، صحبتش را با این جمله تمام کرد:من یک مدل نیستم و هیچ وقت هم نخواهم بود.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2144

به "خانم خواننده جوان و محبوب پرده از راز بیماری اش برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم خواننده جوان و محبوب پرده از راز بیماری اش برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید