خبرنگاران توسعه 35 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه ای استان مرکزی کلید خورد

به گزارش مجله آرنا، اراک - خبرنگاران - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: توسعه 35 هکتاری سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای سال جاری در این استان کلید خورده که تحقق این برنامه ها گام مهمی در راستای جهش فراوری عرصه کشاورزی است.

خبرنگاران توسعه 35 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه ای استان مرکزی کلید خورد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی اصغر زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با مجله آرنا اضافه نمود: بهره برداری از این گلخانه ها علاوه بر فراوری 300 تن محصولات سبزی و صیفی و 800 هزار گل شاخه بریده در هر واحد سطح، 12 فرصت شغلی پایدار نیز برای هر هکتار از این اراضی ایجاد می نماید.

وی ادامه داد: برنامه هذفگذاری شده توسعه کشت گلخانه ای این استان پارسال 20 هکتار بود اما با اقدامات صورت گرفته 43 هکتار به سطح زیرکشت گلخانه های استان اضافه نموده شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: 25 هکتار از توسعه سطح کشت گلخانه ای استان پارسال در حوزه محصولات سبزی و صیفی و 18 هکتار فراوری گل و گیاهان زینتی بوده است.

زارعی ادامه داد: 470 هکتار از سطح زیر کشت گلخانه های استان مرکزی به کشت محصولات گل و گیاهان زینتی و 167 هکتار زیر کشت محصولات سبزی و صیفی واقع شده است.

وی اضافه نمود: 41 هزار تن محصولات سبزی و صیفی و 250 میلیون گل شاخه بریده سالانه در این گلخانه ها فراوری می گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه نمود: یک هزار و 700 فرصت شغلی در گلخانه های فراوری محصولات سبزی و صیفی و پنج هزار و 600 شغل در گلخانه های فراوری گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی ایجاد شده است.

زارعی گفت: کشت گلخانه ای در استان مرکزی علاوه بر کاهش 10 برابری مصرف آب، افزایش محصول را در قیاس با کشت باز رقم می زند و این روش برای بهره برداران به صرفه است.

استان مرکزی علاوه بر اینکه یکی از قطب های مهم صنعت کشور است در حوزه کشاورزی نیز در زمره 10 استان برتر محسوب می گردد و 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد فراوریات کشاورزی مازاد بر احتیاج استان به سایر مناطق ارسال می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 769

به "خبرنگاران توسعه 35 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه ای استان مرکزی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه 35 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه ای استان مرکزی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید