خبرنگاران درخواست آمریکا از طالبان برای توقف حملات در ماه رمضان

به گزارش مجله آرنا، تهران- خبرنگاران-زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا بعد از درخواست رییس جمهوری افغانستان، از گروه طالبان خواست تا در ماه رمضان به حملات خود خاتمه دهند.

خبرنگاران درخواست آمریکا از طالبان برای توقف حملات در ماه رمضان

به گزارش شبکه طلوع نیوز، خلیلزاد شامگاه روز یکشنبه در پیامی توییتری از طالبان خواست تا در ماه رمضان، تن به آتش بس بشردوستانه دهند.

به گفته خلیلزاد، ماه رمضان به طالبان این فرصت را می دهد تا آتش بس بشردوستانه را بپذیرند و عملیات نظامی تهاجمی را متوقف نموده و بحران بهداشتی نیز به انتها برسد.

وی افزود: هر دو طرف باید فرایند آزادی زندانیان را سرعت بخشند این مساله هم برای مقابله با ویروس کرونا و هم به گفت و گوهای میان افغان را کمک خواهد کرد.

پیش از خلیلزاد، هم زمان با افزایش خشونت ها از سوی طالبان در بخش هایی از کشور، هفته گذشته اشرف غنی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان از طالبان خواست که از خشونت دست بردارند و به یک آتش بس توافق کنند.

اما پس از پیام غنی، طالبان این خواست را رد کرد و علت آن را کم توجهی به عملی شدن توافقنامه صلح خواند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: گروه طالبان مسوولیت خود را برای صلح و انتها جنگ انجام داده است.

مجاهد اظهار کرد: مطابق با توافقنامه صلح، دولت افغانستان می بایست ظرف 10 روز، 6 هزار زندانی این گروه را آزاد میکرد و آماده گفتگوهای بین الافغانی شود، اما حکومت در کنار اینکه آزادی زندانیان را به تعویق انداخته، تیم مذاکره کننده را نیز هنوز معرفی ننموده است.

طالبان، دولت افغانستان، امریکا، ناتو و متحدان آن ها را به عمل نکردن به تعهدات توافقنامه صلح متهم نموده و تاکید نموده است که کمک تسهیلات از سوی ناتو به نیروهای دولتی، گامی تحریک کننده است.

گروه طالبان همچنین خواستار پیشرفت عملی در فرایند صلح و امنیت مطابق با توافقنامه صلح با امریکا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 917

به "خبرنگاران درخواست آمریکا از طالبان برای توقف حملات در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست آمریکا از طالبان برای توقف حملات در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید