کشف روشی برای پیش بینی مرگ ناشی از کرونا

به گزارش مجله آرنا، دانشمندان راهی برای پیش بینی نتیجه کووید-19 با سطح بیان پروتئین FWE کشف نموده اند.

کشف روشی برای پیش بینی مرگ ناشی از کرونا

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی مجله آرنا، به نقل از اسپوتنیک مقاله مربوطه در خصوص راهی که دانشمندان برای پیش بینی فرایند کووید-19 یافته اند، در مجله EMBO Molecular Medicine منتشر شده است.

شرایط تناسب اندام پایین یک سلول نشان می دهد که به خوبی چه به علت پیری آن، چه به علت اختلالات متابولیکی و غیره توسعه نیافته است. دانشمندان دریافتند که شرایط تناسب اندام در پروتئین های FWE بیان می گردد.

آنها در سطح سلول قرار دارند و به دو شکل بیان می شوند - یکی می گوید که سلول احساس خوبی دارد و صاحبان دیگری به وسیله سلول های اطراف از بین می فرایند.

دانشمندان بریتانیایی، آلمانی، دانمارکی، پرتغالی و ایالات متحده امریکا پس از مرگ بافت ریه آلوده به ویروس کرونا در بیمارانی که بر اثر کووید-19 جان خود را از دست دادند، انجام دادند.

معلوم شد که در بیماران مبتلا به آسیب حاد ریه Fwe-Lose در راه های هوایی تحتانی بسیار قوی بیان شده است و در منطقه ها نکروز سلولی موضعی است.

سپس متخصصان یک مطالعه مشاهده ای روی 283 نفر انجام دادند تا معین گردد آیا سطح بیان پروتئین FWE می تواند بستری شدن یا مرگ با کووید-19 را پیش بینی کند.

این روش امکان می دهد معین کند چه افرادی احتیاج به بستری شدن با دقت 87.8 درصد دارند.

یکی از نویسندگان این مطالعه، استادیار دانشگاه کپنهاگ، کن جائه وون (کیونگ جائه وون)، می گوید: دقت پیش بینی بیمارانی که به کووید-19 شدید مبتلا نمی شوند 93.9 درصد بود. دقت پیش بینی مرگ و میر می تواند تا 100 درصد باشد.

محققان تأکید می نمایند که مقدار بیان پروتئین FWE می تواند پیامد بیماری را بهتر از نشانگرهای زیستی التهابی سنتی پیش بینی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1785

به "کشف روشی برای پیش بینی مرگ ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روشی برای پیش بینی مرگ ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید