خبرنگاران رویترز از گفت وگوی محرمانه مخالفان و متحدان مادورو اطلاع داد

به گزارش مجله آرنا، تهران- خبرنگاران- رویترز گزارش داد: متحدان نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا و نزدیکان خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور در بحبوحه شیوع کرونا و افزایش فشارهای مالی، گفت وگوهای محرمانه ای را شروع کردند.

خبرنگاران رویترز از گفت وگوی محرمانه مخالفان و متحدان مادورو اطلاع داد

منابع مطلع سه شنبه با اعلام این خبر به رویترز گفتند؛ این گفت وگوها به دلیل نگرانی در خصوص شیوع کرونا، ابر تورم، کمبود سوخت و متحدان مادورو درباره آینده سیاسی خود در صورت تغییر دولت شروع شده است.

به نوشته رویترز، این گفت وگوها نشان می دهد که متحدان مادورو و گوایدو به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند یکدیگر را شکست دهند.

یکی از افراد نزدیک به مخالفان دولت ونزوئلا گفت: 2 جناح وجود دارد؛ جناح مادورو و کسانی که معتقدند که کرونا به رهبری گوایدو خاتمه خواهد داد و جناح دیگر که امیدوار است شیوع این ویروس موجب سقوط مادورو گردد. اما من معتقدم که باید به دنبال راهکار باشیم.

هفت منبع مطلع که خود در این مذاکرات حضور دارند شروع گفت وگوها را تأیید کردند اما رویترز اظهار داشت که نتوانسته است در خصوص زمان، محل و چگونگی شروع این گفت وگوها و نظر مادورو و گوایدو درباره آن اطلاعاتی به دست آورد.

فعالان و گروه های حقوق بشری سراسر جهان از جناح های معارض در ونزوئلا خواسته اند تا برای ایجاد زمینه ورود یاری ها و افزایش واردات بنزین به این کشور فعلا مصالحه نمایند.

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته اظهار داشت اگر اعضای حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا دولت موقتی بدون حضور مادورو تشکیل دهند، واشنگتن تحریم ها را لغو خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران رویترز از گفت وگوی محرمانه مخالفان و متحدان مادورو اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رویترز از گفت وگوی محرمانه مخالفان و متحدان مادورو اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید