خبرنگاران سازش توسط مردم، بهتر از دادگاه انجام می شود

به گزارش مجله آرنا، زنجان- خبرنگاران- رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: اصلاح ذاتُ البِین (آشتی و سازش دادن مردم) میان اصحاب دعوی بسیار ارزشمند است و اعضای شوراهای حل اختلاف به ویژه در روستاها به طور کامل با مردم آشنا بوده و در برخی مسائل، بهتر و راحت تر از دادگاه می توانند موضوع را حل و فصل کرده و صلح و سازش ایجاد کنند.

خبرنگاران سازش توسط مردم، بهتر از دادگاه انجام می شود

محمدرضا احمدی روز شنبه در همایش شوراهای حل اختلاف شهرستان طارم گفت: نوع و شمار پرونده های این شهرستان نسبت به حوزه های قضایی دیگر نشان می دهد مردم طارم، بافرهنگ و اهل سازش بوده و با تلاش مضاعف می توان بیشتر پرونده ها را با صلح و سازش، ختم کرد.

وی گفت: رسالت شورای حل اختلاف، گره گشایی مسائل مردم از بطن جامعه است.

احمدی گفت: معتمدین و ریش سفیدان جامعه در فرهنگ ما از ابتدا مورد وثوق مردم بوده و سخن آنان حجت بوده است.

وی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف، مزایای زیادی از جمله کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها به دلیل عدم لزوم رعایت تشریفات آیین دادرسی، آرامش وجدان و حفظ شخصیت ارباب رجوع دارند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان و رییس شراهای حل اختلاف استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از ارکان و اهداف سند تحول قوه قضاییه، کاهش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی است زیرا وجود این حجم پرونده در دستگاه قضایی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف سند تحول قوه قضاییه، کاهش تعداد زندانیان به خصوص زندانیان جرایم مالی است.

احمدی گفت: باید نهایت سعی و تلاش را کنیم تا هیچ فردی در شوراهای حل اختلاف به دلیل مسائل مالی به زندان نرود.

وی شرح داد: در راستای اجرای سیاست های قوه قضاییه برگرفته از سند تحول بنیادین، به دنبال گره گشایی مسائل مردم از بطن جامعه هستیم که دستگاه قضایی نیز در این خصوص کمک راهبری می کند.

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: در اواخر سال 97 شمار زندانیان شوراهای حل اختلاف این استان 343 نفر بود که این عدد در پایان سال گذشته با 75 درصد کاهش به 85 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران سازش توسط مردم، بهتر از دادگاه انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازش توسط مردم، بهتر از دادگاه انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید