خیز اتحادیه اروپا برای تهیه بزرگترین سبد واکسن کرونا

به گزارش مجله آرنا، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه از برنامه اتحادیه برای امضاء ششمین قرارداد خرید 160 میلیون دوز واکسن کرونا از شرکت بیوتکنولوژی مدرنا اطلاع داد.

خیز اتحادیه اروپا برای تهیه بزرگترین سبد واکسن کرونا

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، اورسولا فون درلاین با اعلام این خبر در نشستی با مجله آرنا در وین اضافه کرد: بسیاری از اروپایی ها نگرانند که در ایام کریسمس قادر به ملاقات با خانواده های خود نیستند. در حالی که تدابیر محدود کننده می تواند شیوع ویروس را در این شرایط سخت کنترل کند، اما همه می دانیم که تنها دست یابی به واکسن ایمن ما را به یک حل پایدار می رساند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون برای انتها دادن به همه گیری ویروس کرونا امری حیاتی است اضافه کرد: من امروز خرسندم اعلام کنم که فردا قرارداد جدیدی را برای خرید واکسن کووید-19 منعقد خواهیم کرد. این قرارداد ما را قادر می سازد تا 160 دوز واکسن کرونا از شرکت مدرنا خریداری کنیم.

شرکت مدرنا به تازگی اعلام نموده واکسنی با کارآیی 94.5 درصد فراوری نموده است. رئیس کمیسیون اروپا در همین زمینه یادآور شد که بر اساس تحقیقات انجام شده این واکسن می تواند به طور چشم گیری در مقابل کووید-19 اثر بخش باشد. به گفته وی، این واکسن به طور هم زمان میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به صورت هم زمان توزیع خواهد شد.

فون درلاین با بیان اینکه قرارداد با مدرنا، ششمین سند همکاری اتحادیه اروپا با شرکت های داروسازی برای خرید واکسن کرونا محسوب می گردد، اضافه کرد که قرارداد با شرکت داروسازی دیگری نیز در دست آنالیز قرار گرفته است. وی به این ترتیب نتیجه گرفت که اتحادیه اروپا دارای بزرگترین سبد واکسن کرونا در دنیا به شمار می رود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد که تمام واکسن های خریداری شده از سوی نهاد های پزشکی ناظر در اتحادیه اروپا ارزیابی و تنها در صورتی عرضه خواهد شد که ایمنی و اثر بخشی آن ها تائید گردد.

کشور های اروپایی که در 9 ماه گذشته خسارت های مالی سنگینی را بر اثر بحران کرونا متحمل شده، امیدوارند که با شروع عملیات واکسیناسیون کرونا از ماه آینده، جان تازه ای به اقتصاد آن ها دمیده گردد.

دولت انگلیس نیز که بهمن ماه سال گذشته از اتحادیه اروپا خارج شد، با شرکت های فراوری کننده واکسن کرونا قرارداد هایی را برای خرید جداگانه منعقد نموده است. مقامات لندن امیدوارند که تمام شهروندان این کشور تا اواخر فروردین سال آینده، واکسینه شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1249

به "خیز اتحادیه اروپا برای تهیه بزرگترین سبد واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز اتحادیه اروپا برای تهیه بزرگترین سبد واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید