داوداوغلو: عدالت و توسعه از مبانی خود عبور نموده است

به گزارش مجله آرنا به نقل از رویترز، احمد داوداوغلو نخست وزیر سابق ترکیه که از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه محسوب می شد دیروز آدینه از این حزب استعفا داد.

داوداوغلو: عدالت و توسعه از مبانی خود عبور نموده است

اختلاف داوداوغلو با سران این حزب از مدت ها قبل شروع شده بود اما بعد از آنکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اقدام به ابطال نتایج دور اول انتخابات شهرداری استانبول کرد، این اختلافات به اوج خود رسید.

انتقاد داوداوغلو از این تصمیم موجب شد تا سران عدالت و توسعه سرنوشت وی را به کمیته انظباطی واگذار نمایند.

در همین رابطه داوداوغلو روز گذشته بعد از اعلام استعفای خود گفت: روزی که اعلام شد اسامی ما به کمیته انظباطی داده شد در واقع روز عبور حزب از مبانی است که بر اساس آن ها تاسیس شده بود. عدالت و توسعه اکنون توسط مجموعه ای کوچک مدیریت شده و دیگر توانایی حل مسائل کشور را ندارد.

داوداوغلو که طی سالهای 2014 تا 2016 عهده دار سمت نخست وزیری در کشورش بود و به مدت پنج سال پیش از آن نیز سکان راهنمایی وزارت خارجه را در دست داشت در جریان این کنفرانس خبری خاطرنشان کرد: مسئولیت تاریخی و وظیفه ما در قبال ملت ایجاب می نماید که به تاسیس یک حزب سیاسی جدید اقدام کنیم.

وی ضمن اعلام استعفا از حزب عدالت و توسعه توضیح داد که سالهای متمادی با افتخار به این حزب خدمت نموده و کوشش های زیادی برای پیشبرد اهداف این حزب به خرج داده بود.

این در حالیست که کمیته اجرایی حزب عدالت و توسعه اوایل سپتامبر به اتفاق آراء تصمیم گرفته بود که داوداوغلو را به منظور اخراج به کمیسیون انظباطی ارجاع دهد.

استعفای نخست وزیر سابق ترکیه از حزب عدالت و توسعه در حالی مطرح می گردد که چند شخصیت برجسته این حزب از جمله عبدالله گل، رئیس جمهوری سابق و علی باباجان، معاون سابق نخست وزیر این کشور که هر دو از بنیانگذاران حزب حاکم بودند پیش از این در پی اختلاف های شدید با رجب طیب اردوغان از وی فاصله گرفته بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 280

به "داوداوغلو: عدالت و توسعه از مبانی خود عبور نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوداوغلو: عدالت و توسعه از مبانی خود عبور نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید