دیوارها و محوطه یخدان تاریخی خلیل&zwnjآباد بازسازی می&zwnjشود

به گزارش مجله آرنا، مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد گفت: دیوارها و محوطه یخدان تاریخی خلیل‌آباد با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و شهرداری خلیل‌آباد بازسازی می‌شود.

دیوارها و محوطه یخدان تاریخی خلیل&zwnjآباد بازسازی می&zwnjشود

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمدجواد بلبلی امروز سه‌شنبه‌ 18 آذرماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: در جلسه کمیسیون مهر و میراث شهرستان خلیل‌آباد مقرر شد کف‌سازی محوطه و بازسازی دیوار یخدان گلی خلیل‌آباد که بر اثر بارش‌های سال دچار تخریب‌شده بود با همکاری شهرداری بازسازی گردد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل‌آباد ادامه داد: بنای اصلی یخدان سال قبل از محل اعتبارات اضطراری توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بازسازی ‌شده است.

بلبلی توضیح داد: این اثر تاریخی به‌عنوان یکی از نمادهای شهرستان محسوب می‌گردد که با بهره‌برداری به یکی از جاذبه‌های گردشگری خلیل‌آباد تبدیل خواهد شد.

او یادآور شد: این بنا که مربوط به دوره قاجار است به شماره 30363 و در تاریخ 24/2/1390 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان خلیل‌آباد در فاصله حدود 240 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان در حوزه کویرنوردی و طبیعت‌گردی و اکوتوریسم و نیز آثار تاریخی، یکی از مقاصد مهم گردشگری است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1239

به "دیوارها و محوطه یخدان تاریخی خلیل&zwnjآباد بازسازی می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارها و محوطه یخدان تاریخی خلیل&zwnjآباد بازسازی می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید