ذخیره واکسن کرونا حدود 50 میلیون دُز است

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت اکنون ذخیره واکسن کرونا در کشور حدود 50 میلیون دُز است و پیش بینی می گردد که احتیاج باشد یک دُز دیگر واکسن به کل جمعیت تزریق گردد.

ذخیره واکسن کرونا حدود 50 میلیون دُز است

به گزارش وبدا، کمال حیدری با بیان این مطلب، گفت: خوشبختانه به مقدار مصرف واکسن تا خاتمه سال، ذخیره کافی داریم و واکسن های داخلی نیز به سبد واکسیناسیون کشور، اضافه شد. واکسن های داخلی به فراوری مناسبی رسیده و مجوزهای صادرات را دریافت نموده اند. مقدار صادرات واکسن های داخلی، 20 درصد فراوریات بود که قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: دغدغه ما عدم دریافت نوبت سوم واکسن برای افرادی است که دو دُز واکسن تزریق نموده اند. تقاضای ما این است حتما افراد بالای 18 سال، سه نوبت واکسن را دریافت نمایند چراکه کرونا، رفتارهای ناشناخته ای دارد و جهش های نوی در آن رخ می دهد.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: تا قبل از شکل گیری موج نو بیماری، ضروری است که واکسیناسیون تکمیل گردد که زمان را برای افزایش ایمنی جمعی از دست ندهیم. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ثبت نوبت سوم واکسن کرونا باید در سامانه ایران من، تکلیف شده و یکی از موارد محدودیت های هوشمند، دریافت نوبت سوم واکسن است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1977

به "ذخیره واکسن کرونا حدود 50 میلیون دُز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره واکسن کرونا حدود 50 میلیون دُز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید