هدایت کلی استفاده از روغن آرگان برای درمان آکنه

به گزارش مجله آرنا، استفاده منظم از روغن آرگان که یک منبع عالی از ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی مانند فنول ها و کاروتن ها هستند، به حفظ سلامت پوست یاری می نماید. علاوه بر این، این ورغن ترشح بیش از حد سبوم که یک ماده روغنی ایجاد کننده آکنه می باشد را هم کاهش می دهد.

هدایت کلی استفاده از روغن آرگان برای درمان آکنه

درمان آکنه با روغن آرگان

استفاده منظم از روغن آرگان که یک منبع عالی از ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی مانند فنول ها و کاروتن ها هستند، به حفظ سلامت پوست یاری می نماید. علاوه بر این، این ورغن ترشح بیش از حد سبوم که یک ماده روغنی ایجاد نماینده آکنه می باشد را هم کاهش می دهد.

امروزه میلیون ها نفر از بیماری پوستی آکنه رنج می برند. اگرچه، آکنه یک بیماری نگران نماینده نیست، اما می تواند باعث ایجاد شرم و خجالت در مجامع عمومی گردد. علت این امر این است که آکنه به لایه بالایی پوست حمله نموده و باعث ایجاد تغییرات ناخوشایند به شکل جوش، دانه های سر سیاه و سر سفید می گردد. در میان همه گزینه های درمان، بسیاری از بیماران درمان های طبیعی آکنه مانند استفاده از روغن آرگان را ترجیح می دهند. آکنه به این روش درمان به خوبی پاسخ می دهد. استفاده از روغن آرگان جهت روشن و تمیز شدن پوست مفید می باشد.

دلایل ایجاد اکنه

غده های چربی که عمدتا در صورت و کمر قرار دارند، تولید سبوم (ماده روغنی) نموده که باعث حفظ رطوبت سطحی پوست می گردد. این ماده مانند یک نرم نماینده پوست عمل نموده و مانع از کاهش رطوبت می گردد. این غده های چربی به فولیکول های مو (یک ساختار کیسه مانند کوچک که مانند ریشه مو عمل می نماید) متصل می باشد. سبوم ها از منافذ فولیکولی استفاده نموده و به سطح پوست می رسد. با این حال، مشکل هنگامی آغاز می گردد که این غده ها آغاز به تولید سبوم در مقادیر بیش از حد مورد احتیاج می نمایند. هنگامی که سبوم بیش از حد تولید شد، منجر به انسداد منافذ پوست می گردد. منافذ مسدود شده مساعد رشد باکتری های بر روی پوست بوده که در نهایت منجر به ایجاد جوش ها و دانه های سر سیاه می گردند.

روغن آرگان

این روغن از درخت آرگان استخراج می گردد و اغلب برای مراقبت از پوست توصیه می گردد. روغن آرگان حاوی ویتامین E بوده که باعث بهبود سلامت پوست می گردد. مشاهده شده که با مصرف منظم روغن آرگان، پوست آسیب دیده ترمیم می یابد. به غیر از ویتامین E، روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات فنولیک و کاروتن بوده که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی می باشند. این روغن منبع خوبی از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 6 می باشد. همه این مواد مغذی موجود در روغن آرگان نقش حیاتی در حفظ انعطاف پذیری و جوانی پوست ایفا می نماید. از این رو، استفاده از روغن آرگان به منظور درمان اختلالاتی مانند آکنه توصیه می گردد. حتی مسائل پوستی مانند اگزما هم می تواند با استفاده از روغن آرگان به طور موثری درمان گردد.

روغن آرگان برای درمان آکنه

آیا روغن آرگان برای درمان آکنه مفید است؟ بله/ این روغن یک درمان طبیعی برای سرانجام دادن به مسائل پوستی می باشد. روغن آرگان فواید بسیاری داشته و جهت درمان بیماری های پوستی مانند آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. حذف آکنه با استفاده از روغن آرگان روشی آسان و ارزان می باشد.

همانطور که همه ما می دانیم، تولید بیش از حد سبوم منجر به ایجاد آکنه می گردد. کاربرد روغن آرگان باعث توقف تولید بیش از حد سبوم شده که این امر به کاهش آکنه یاری می نماید. به عبارت دیگر، روغن آرگان از تولید مقادیر بیش از حد سبوم جلوگیری می نماید. این روغن به باز شدن منافذ یاری نموده و به نوبه خود احتمال بروز آکنه را کاهش می دهد. کاربرد روزانه روغن آکنه باعث تولید سبوم متعادل شده و از این رو امکان رهایی پوست صورت از آکنه فراهم می آید.

خرید روغن آرگان

مشخصات تغذیه ای روغن آرگان استخراج شده از درخت موجود در بازار چیست؟ در صورتی که شما روغن آرگان تصفیه شده را بخرید، ارزش غذایی ان با روغن استخراج شده از درخت ارگان مراکشی مطابقت ندارد. این امر به این علت است که فرایند تصفیه شامل حرارت دهی و از بین بردن بیشتر مواد مغذی بوده که برای پوست مفید می باشد گزینه بهتر انتخاب روغن ارگان 100 درصد خالص یا پرس سرد به منظور درمان این مشکل پوستی می باشد. روغن های پرس سرد تحت حداقل تولید قرار گرفته اند و بنابراین ارزش تغذیه ای خود را از دست نداده اند.

محصولات حاوی 100 درصد روغن آرگان برای درمان افراد مبتلا به آکنه مفید می باشد. کاربرد روزانه روغن آرگان به منظور بهبود این بیماری قطعا مفید است. در صورتی که روغن آرگان طی چند هفته به صورت روزانه استفاده گردد، باعث ایجاد تغییرات مثبت قابل توجه در ظاهر پوست می گردد. یکی از این تغییرات رهایی از آکنه و بازگشت درخشش طبیعی پوست می باشد.

برای دریافت نتایج بهتر، شما احتیاج به کاربرد دوبار در روز روغن آکنه دارید. قبل از کاربرد، شستن صورت دو بار در روز بسیار ضروری می باشد. به محض برگشت از اداره به منزل از این روغن استفاده نکنید، چون در این هنگام گرد و خاک زیادی بر روی صورت ایجاد شده و باعث کاهش کارایی روغن می گردد. بنابراین، بعد از تمیز کردن روغن، 2 قطره روغن آرگان را بر روی کف دست خود ریخته و بر روی صورت قرار دهید و با دست دیگر صورت را به آرامی ماساژ دهید. روغن آرگان دارای قدرت نفوذ بالایی بوده و بنابراین به راحتی جذب پوست می گردد. استفاده از این روغن در صبح و عصر (دو بار در روز) جهت ترمیم پوست توصیه می گردد. به طور کلی، کاربرد یک دوره سه هفته ای این روغن به منظور درمان کامل اکنه مورد احتیاج می باشد. با این حال، در بعضی موارد ممکن است از این روغن به مدت دوماه جهت درمان مسائل پوستی استفاده گردد.

روغن آرگان برای درمان زخم حاصل از آکنه

در بعضی موارد، آکنه ایجاد زخم نموده و در نتیجه باعث خراب شدن ظاهر پوست می گردد. این زخم ها بعد از بهبود آکنه ایجاد شده و باعث تغییر رنگ پوست می گردد. معمولا زمان قابل توجهی طول کشیده تا زخم های حاصل از آکنه به طور کامل ناپدید گردد. مطالعات نشان می دهد که هنگامی که روغن آرگان به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث کاهش ظهور زخم گردد. به علت اینکه روغن آرگان غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 می باشد، استفاده روزانه از آن باعث نرم تر شدن و در نهایت از بین رفتن زخم ها گردد.

در مجموع داشتن یک پوست خوب می تواند باعث تقویت اعتماد به نفس گردد. این اتفاق زمانی که از محصولات مناسب مراقبت از پوست مانند روغن آرگان استفاده می گردد، می افتد.

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع: راسخون

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1752

به "هدایت کلی استفاده از روغن آرگان برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت کلی استفاده از روغن آرگان برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید