رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می دهد

به گزارش مجله آرنا، بر اساس یک پژوهش که به تازگی در مجله پزشکی BMC Medicine منتشر شده است، داشتن یک رژیم غذایی که در آن مصرف گوشت کم و یا حتی خالی از گوشت باشد، می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می دهد

به گزارش Eat This, Not That، محققان دانشگاه آکسفورد در این پژوهش، داده هایی که در سال های 2006 تا 2010 از سوی بانک اطلاعات پزشکی انگلیس جمع آوری شده بود را مورد آنالیز قرار دادند. این اطلاعات شامل داده های 472 هزار بزرگسالی بود که سنینی مابین 40 تا 70 سال در زمان جمع آوری اطلاعات داشتند.

این اطلاعات که نشان می داد چه مقدار از شرکت نمایندگان از گوشت و ماهی مصرف نموده بودند، از سوی محققان با موارد سرطان مورد مقایسه نهاده شد و عوامل دیگر نیز، نظیر سبک زندگی و سلامت نیز در این تحقیق در نظر گرفته شد.

محققان پس از آنالیز این موارد دریافتند خوردن 5 بار گوشت در هفته و یا کمتر از این مقدار، می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

بر اساس این یافته ها، خطر سرطان در میان افرادی که در هفته 5 بار و یا کمتر گوشت می خورند 2 درصد کمتر، و در میان افرادی که گوشت مصرف نمی نمایند، اما ماهی می خورند 10 درصد کمتر و در میان افراد گیاهخوار و گیاهخواران مطلق (که به آن ها وگان نیز می گویند و شامل افراد می گردد که تنها محصولاتی که از زمین می روید را می خورند و حتی لبنیات یا تخم مرغ را نیز نمی خورند) 14 درصد کمتر از افرادی بوده است که در هفته بیش از 5 بار گوشت می خوردند.

Marissa Perrotta متخصص تغذیه و مالک پایگاه اینترنتی Plantable Nutrition & Wellness (تندرستی و تغذیه گیاهی) در این باره می گوید: شواهد قابل توجهی وجود دارد که که در طی سال ها جمع آوری شده و نشان می دهد رژیم غذایی کم گوشت یا بدون گوشت نه تنها خطر سرطان، بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1984

به "رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی که خطر سرطان را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید