سازمان ملل متحد خواهان یاری به میلیون ها آواره در دنیا شد

به گزارش مجله آرنا، مسئول کمیته پناهجویان سازمان ملل متحد با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان خواهان یاری به پناهجویان و بی خانمان ها در سطح گسترده شد.

سازمان ملل متحد خواهان یاری به میلیون ها آواره در دنیا شد

به گزارش گروه بین المل مجله آرنا، مسئول کمیته پناهجویان سازمان ملل متحد پنجشنبه شب به وقت تهران خواهان همبستگی مردم دنیا با پناهجویان و بی خانمانها و یاری به آنها به خاطر شروع ماه مبارک رضان شد.

به نوشته وبگاه سازمان ملل فیلیپو گراندی مسئول کمیته پناهجویان سازمان ملل متحد با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان خواهان یاری دنیایان به پناهجویان و بی خانمان ها شد. این مقام ارشد سازمان ملل به توجه به ناتوانی شماری قابل توجهی از مردم دنیا در تهیه اقلام لازم برای ماه مبارک رمضان و تهیه افطاری، خواهان یاری به این اقشار شد.

به گفته این مقام سازمان ملل متحد اینک بیش از 70 میلیون نفر پناهجو وجود دارد.

فیلیپو گراندی با اشاره به بیماری کووید-19 در سطح دنیای گفت:این همه گیری به ما یادآوری میکند که ما با هم با این چالش ها روبرو هستیم. این ماه فرصتی به ما می دهد تا به اهمیت جوامعی که در آن زندگی می کنیم تامل کنیم.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در حالی خواهان یاری به آوارگان شده است که بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا در اردوگاههای پناهجویان در جنوب بنگلادش زندگی می نمایند و اکثریت آنها بعد از حمله خشونت بار ارتش میانمار در سال 2017 از خانه های خود آواره شدند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده تا روز گذشته (چهارشنبه)، دستکم دو میلیون و 84 هزار و 792 نفر از مردم دنیا به کروناویروس آلوده شده اند و 134 هزار و 686 نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده اند. (جزئیات بیشتر)

شمار زیادی از پزشکان اروپایی نیز به تازگی با امضای طوماری از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کردند از شیوع ویروس کرونا در کمپ های پناهجویان و وقوع فاجعه پزشکی جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 918

به "سازمان ملل متحد خواهان یاری به میلیون ها آواره در دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل متحد خواهان یاری به میلیون ها آواره در دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید