مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کوو ایران برکت سرانجام یافت

به گزارش مجله آرنا، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واکسن ایرانی کرونا را 56 نفر اعلام نمود و گفت: همه آنها طی دو مرحله واکسن خود را دریافت کردند و به عبارتی مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کوو ایران برکت خاتمه یافت.

مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کوو ایران برکت سرانجام یافت

به گزارش مجله آرنا، دکتر حامد حسینی روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا تعداد دوزهای تزریقی واکسن کرونا به داوطلبان را در دو مرحله روزهای صفر و 14 اعلام نمود و اضافه نمود: تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از 9 دی ماه تا روز گذشته طی 2 مرحله به تمام داوطلبان تزریق شده است.

وی ادامه داد: 56 داوطلب دو مرحله واکسن خود را طب این مدت دریافت کردند و کار تزریق این مرحله به انتها رسیده است.

حسینی اضافه نمود: تا 14 اسفند ماه آخرین نمونه خونگیری از داوطلبان انجام و نتایج نهایی فاز یک تست انسانی در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می گیرد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: کوشش ما این است که بتوانیم مجوزهای مطالعه تلفیقی فاز دو و سه را سال جاری دریافت و کار را در نیمه دوم اسفند آغاز کنیم.

حسینی اضافه نمود: پروتکل های مراحل بعدی آماده شده و امیدواریم نتیجه کارشناسی سازمان غذا و دارو را سریع تر دریافت نماییم و تا اواخر اسفند ماه وارد مرحله دوم مطالعه بالینی شویم.

وی با اشاره به اینکه نتایج مرحله دوم این مطالعه در اردیبهشت ماه سال آینده نهایی می گردد، گفت: در این زمان گزارش فاز دوم به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد و ما فاز سوم را آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا تا اوایل خرداد ماه این واکسن وارد واکسیناسیون عمومی می گردد، گفت: این کار به دو چیز مرتبط است، اولا در کارهای تحقیقاتی به موفقیت کامل دست یابیم و همزمان، فرایند فراوری انبوه این محصول که برنامه ریزی شده است، محقق گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1429

به "مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کوو ایران برکت سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کوو ایران برکت سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید