سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری خوش درخشیده است، شاهد نشاط و پویایی در صنایع دستی هستیم

به گزارش مجله آرنا، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دو سال ابتدایی فعالیت دولت دوازدهم، گفت: سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری انصافا خوش درخشیده است، ضمن این که در حوزه صنایع دستی نیز شاهد نشاط، تحرک و پویایی بسیار خوبی هستیم.

سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری خوش درخشیده است، شاهد نشاط و پویایی در صنایع دستی هستیم

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان، در گفت و گو با خبرنگار مجله آرنا توضیح داد: اعتقاد داریم، فعالیت های سازمان میراث فرهنگی باید تداوم یابد و سرعت بیشتری بگیرد.

او اضافه نمود: شاهد رویکرد جدید سازمان در حفظ و مرمت آثار تاریخی هستیم و این باعث شده تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تمایل داشته باشند. با این حال به نظر می رسد نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر و تقویت ارتباط با آژانس های معتبر بین المللی هستیم که نگاه ها را به این سمت تغییر دهد، چرا که ورود هرچه بیشتر گردشگران باعث می گردد تا سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای مرمت، احیا و نگهداری از اماکن و ابنیه تاریخی داشته باشند.

او با اشاره به عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دو سال گذشته اضافه نمود: در حوزه گردشگری انصافاً سازمان میراث فرهنگی خوش درخشیده است، افزایش ورود تعداد گردشگران خارجی به کشور نشان دهنده این است که سازمان میراث فرهنگی کارهای بزرگی را انجام داده است.

او اضافه نمود: در حوزه صنایع دستی نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در کشور هستیم و به نقاط مختلف که می رویم شاهد نشاط، پویایی و حرکت در بخش صنایع دستی هستیم، اعتقاد داریم این روند باید سرعت گیرد و هم دولت باید یاری کند و هم این که سرمایه گذاران به این حوزه بیش از پیش ورود نمایند.

سلیمی اضافه نمود: اگر قصد داریم با معضل بی کاری مقابله کنیم باید گردشگری رونق گیرد، در حال حاضر درآمد ما از ورود گردشگران خارجی به کشور 18میلیارد دلار است اما باید به درآمد 25میلیارد دلار برسیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 209

به "سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری خوش درخشیده است، شاهد نشاط و پویایی در صنایع دستی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری خوش درخشیده است، شاهد نشاط و پویایی در صنایع دستی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید